Specificaties DLNA -support, WiFi - Bekijk alle specificaties

WD WD TV Play Review

micheljanen2009 23 mei 2013, 4.644 views

WD WD TV Play

Pluspunten

• Leuke prijs
  • Klein uiterlijk
  • Snel
  • Speelt bijna alles af
  • Goede bediening app

Minpunten

• Geen HDMI kabel meegeleverd
  • Slaat regelmatig vast
  • Diverse software bug's

Geluidskwaliteit Score: 5
Speelt veel af, echter .mp4, .mkv films speelt hij niet af met ondertitel (bug in de software volgens WD).

Als hij werkt, werkt hij goed, maar geregeld slaat hij vast en reageert hij niet meer op de app en op de AB.

Meegeleverde AB is niet handig in gebruik (persoonlijk) maar de App daar in tegen werkt super!.

Beeld en geluids- kwaliteit zijn super! Fims die ik eerder via USB afspeelde zijn met de WD tv Play veel beter van kwaliteit.

Jammer is het dat er geen HDMI kabel wordt meegeleverd.

De verbinding tussen de WD play en de WD My Book Live is super! erg snel en geen haperingen.

Volgens WD zou de player aangesloten moeten worden op de router om dat hij anders niet werkt. Echter gaat mijn MyBook live via een switch naar de router en de WD tv Play ook via een switch naar de router, dit geeft geen problemen.

• My Book Live

Heb jij ook een WD WD TV Play?

Tegenwoordig zijn bijna alle films die gedownload worden in .MKV vreemd dat ondertitels niet ondersteund worden.
Voor mij een rede om deze niet te kopen.
Werkt ondertussen de ondertiteling al?
Als je zegt "Speelt geen ondertitel af met .mp4 en .mkv films." bedoel je dan dat die geen ge´ntegreerde ondertitels afspeelt of pakt die ook .srt ondertitels niet?

Hoe actief wordt de firmware geŘpdatet? En is hier misschien al een modding community voor?

Er zit een AV kabel bij maar hoe krijg je analoge audio naar een apparaat gestuurd?

[Reactie gewijzigd door endemion op 18 december 2013 21:04]

Update

Na een software update enkele maanden geleden speelt hij wel MKV bestanden af met ondertitel, echter het enige wat mij nog irriteert is dat er gezegd wordt dat hij ISO afspeelt, echter doet hij dit nog steeds niet.
Waar is die firmware update te vinden? En ik vraag mij ook af of er behalve de overvloed aan Engelse film apps ook nog eigen apps geinstalleerd kunnen worden? Google Play?
Speelt deze ook films af die op een mediaserver staan en met uPnP werkt ? Ik heb namelijk een NAS van Conceptronic (CH3MNAS) die door mijn LG HTS niet te zien is (werkt alleen met DLNA).

[Reactie gewijzigd door DMDude op 12 februari 2014 17:01]

@DMDude --> In de gebruikershandleiding staat de volgende zin:
Media afspelen vanaf iedere bron – Video's, muziek en foto's streamen vanaf uw
USB-station en elk DLNA/UPnP™-apparaat in uw thuisnetwerk.
Mediaplayer deed het perfect.
Vanavond zet ik hem aan, niets.

Stroom eraf en erop ... WD loading ...
Zwart scherm en helemaal niets meer, ook niet na reset.

Iemand een idee? Ik heb hem net een maand
Van blijven proberen word je beter zeggen ze en idd ...

Weer beeld ... uiteindelijk bleek het dus de HDMI kabel te zijn.
Ik sloot hem aan met de AV en voila
Conclusie: af en toe ben ik heel blij met dit apparaatje, maar af en toe vervloek ik hem ook :)