HTC One X+ 64GB Zwart Review

AmotaX 23 mei 2013, 635 views

HTC One X+ 64GB Zwart

Pluspunten

• Mooi beeldscherm
  • Goede kwaliteit foto's
  • Snel en soepel
  • Prima afwerking
  • Helder geluid
  • Veel opslagruimte

Minpunten

• Vrij groot
  • Hardware menu-knop ontbreekt

De HTC One X+ (HOX+) is in vrijwel alle opzichten beter en mooier dan mijn vorige telefoon (HTC Sensation). Hij is mooi, snel en werkt goed.

De kwaliteit van de foto's beter en het scherm is iets warmer van kleur (roder) maar mooi en scherp. Het formaat van het toestel is wel (weer) groter dan mijn vorige en een telefoon moet niet groter dan dit worden. De HOX+ is met ÚÚn hand iets minder makkelijk vast te houden en bedienen dan de Sensation, maar het kan nog net.

Het is even wennen dat de (hardware) menu-knop weg is, maar deze kan je in de instellingen deel weer terughalen (Settings > Display, gestures & buttons > Recent apps button). Doe je dit niet dan krijg je in sommige applicaties een extra zwarte balk onderin met een menu-knop.

Na het uitpakken heb ik de HOX+ eerst aan de lader gehangen om volledig op te laden. Daarna waren er eerst drie software updates van HTC die ik ge´nstalleerd heb en daarna heb ik instellingen veranderd en extra applicaties ge´nstalleerd. De batterij was hierdoor binnen 6 uren weer helemaal leeg. Dit was natuurlijk ook wel zwaar gebruik. Op dit moment staat mijn HOX+ ruim 5 uren aan en zit de batterij op 85%, dus dat zou (theoretisch) betekenen dat ik ongeveer 30 uren moet halen. Maar hier kan ik dus op het moment nog geen definitieve uitspraak over doen.

Het geluid is ook prima en de spraak in telefoongesprekken is helderder en beter te verstaan dan met de Sensation.

Over de opslag van 64GB kan ik kort zijn. Dit is voor mij meer dan genoeg (had 8GB in vorige telefoon).

Ik heb voor de aankoop van dit toestel veel vergelijkingen gedaan en reviews gelezen en ben zeer tevreden met deze aankoop. Ik ben bewust niet voor het huidige top-toestel (HTC One) gegaan, omdat ik die geen 200 euro extra waard vind.

Ook met deze telefoon blijf ik een groot fan van HTC. Ze maken mooie telefoons van goede kwaliteit.

Heb jij ook een HTC One X+ 64GB Zwart?