Specificaties 4" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone 5 16GB Zwart Review

Lucky700 23 mei 2013, 761 views

Apple iPhone 5 16GB Zwart

Pluspunten

• Accuduur
  • Licht (voor een smartfoon)
  • Snel
  • Robuust
  • Mooi (subjectief)
  • Geluidsopname

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

De telefoon sinds het uitkomen in bezit. Lijkt veel op de iPhone 4, mijn voorganger, maar is wel duidelijk sneller. iOS is ook naar versie 6 gegaan wat ook weer een verbetering was. Eigenlijk is de telefoon niet zonder OS te beoordelen. Als ik kijk naar puur de telefoon dan kan ik zeggen:
Ziet er goed uit, licht, dun, compact en kan veel. Is zelfs robuust. Na twee keer vallen is hij (gelukkig) niet stuk gegaan. De accuduur is ook prima in orde. Na een hele dag intensief gebruik is hij aan het eind van de dag wel leeg. Bij normaal gebruik haal je het gemakkelijk een hele dag op een batterij. In vergelijking met de Samsung van mijn vriendin, die houdt het nog geen halve dag vol. Design vind ik ook mooi maar dat is persoonlijk. Ik houd niet van de plastic look en feel van Samsung. Het glas is ook behoorlijk krasvast. De camera maakt ook mooie opnamen. Ik heb er zelfs filmpjes van een concert mee gemaakt en ook hier valt de Samsung door de mand. Het geluid is daarop gewoon niet te verstaan terwijl ik naast mijn vriendin dezelfde opname heb gemaakt. De geluidskwaliteit is subliem!

UPDATE nav comments:
De Samsung betreft een Galaxy Ace en later heeft ze een S3 Mini genomen. De review is persoonlijk omdat ik een uitgebreide review over het toestel en alle functionaliteiten overal kan lezen, ook bij Tweakers zelf. Ik gebruik mijn iPhone voornamelijk voor Whatsapp, mail, internet en een beetje Facebook. Ik heb er wel een paar spelletjes op staan maar daar spelen de kinderen mee. Grafisch is hij prima snel. De opmerking over wifi ben ik het deels mee eens. Ik merk dat Samsung soms wel verbinding heeft en dat mijn iPhone dan geen netwerk kan vinden. Ook heeft zij een betere 3G dekking, maar ik denk dat dit provider afhankelijk is. Ik zit bij T-Mobile en zij bij KPN. En ja, het netwerk van KPN is beter.

Heb jij ook een Apple iPhone 5 16GB Zwart?

Ik vind je review nogal persoonlijk en ook erg jammer dat je Samsung afkraakt op bepaalde gebieden, heb je hier bewijs van? Zou je dan ook het Samsung model kunnen opnoemen? Zodat de toestellen vergeleken kunnen worden.

Bedankt voor je review :)

*edit*
Tof dat je hem hebt geupdate!
Heb zelf ook een Iphone gehad, dus ben neutral op het gebied van Telefoon Os'en

[Reactie gewijzigd door L-royke op 23 mei 2013 15:53]

Prima dat het een persoonlijke review is! De zgn. objectieve vergelijkingen worden meer dan genoeg gedaan door diverse websites. Deze gebruikersreviews MOETEN juist persoonlijk zijn, zo lees je ook eens hoe ze het in het echte leven d'r vanaf brengen. Hij omschrijft diverse scenario's waarin hij de iPhone 5 beter vind dan de Samsung telefoon van zijn vriendin. Prima toch? Hij zou nog even kunnen vermelden om welke Samsung telefoon 't hier gaat.
Eens.

Ik vind de accutijd zelf wel meevallen en de WiFi is beneden alle peil. Verder wel prima.
Ik vind de Wifi ook wel iets tegenvallen, dat deed mijn 4 beter.
Hoe is jouw ervaring met 3G? Welke provider heb je dan?
Tja, als iemand een reactie heeft of informatie mist, dan zal ik dat zo goed mogelijk bijwerken :-)
zal je misschien bij minpunten: duur zetten. want als je hem al sinds het uitkomen in bezit hebt, dan kost hij ongeveer 700 euro en dat is nog best wel aardig veel.