Specificaties Tower, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Storm Scout Review

SRT988 23 mei 2013, laatste update op 23 mei 2013, 217 views

Cooler Master Storm Scout

Pluspunten

• draagbaar
  • mooi design
  • compleet (filters, extra schroeven, handleiding, kabelties, etc..)
  • modbaar indien gewenst

Minpunten

• airflow standaard niet geweldig, maar dit gelukkig makkelijk te verhelpen
  • niet genoeg modbaar voor extremere wensen;)
  • niet genoeg ruimte voor waterkoeling met reservoir in de kast zelf

Omdat ik mijn pc wel eens meeneem, wilde ik een kast hebben die degelijk is, een handvat heeft en er nog eens goed uitziet.
Al snel werd mijn keuze duidelijk, want de CM Storm Scout was op dat moment pas een half jaartje uit.
Het inbouwen in de kast gaat zeer gemakkelijk. je hebt voldoende ruimte om te werken en door een 'kabelmanagementsysteem' (1 clipje bovenaan en de mogelijkheid om een paar kabels achterlangs weg te werken) kun je deze kast een beetje clean houden, wat wel zo fijn is met een raampje.

Een nadeel is dat wanneer je met 3 of meer hdd/ssd's werkt, je een beejt ein de knoop kunt komen met je stroom- en satakabels aangezien het een beetje krap wordt.
Een ander minpunt is dat aan de voorzijde een 140mm fan zit, die helaas een beetje verscholen zit achter een 'crosshair' van plastic.
Door dit stuk met een kniptang/dremel/etc.. te verwijderen, zul je je airflow flink kunnen verbeteren.

Al met al een goede kast voor wanneer je een kast hebt die je mee kunt nemen en daarom ook stevig moet zijn. Het handvat is een plastic kapje, maar daaronder zit een stevige metalen constructie om de kast bij elkaar te houden.

• Aerocool Modern-V Fancontroller
  • Be Quiet! 120mm Fans x3
  • Be Quiet! Pure Power L8 730W
  • AMD Phenom II X6 1055T
  • MSI 760GM-P33
  • Powercolor HD6950 2GB GDDR5
  • Samsung 830 series SSD 128GB
  • Western Digital Black WD2002FAEX, 2TB

Heb jij ook een Cooler Master Storm Scout?