Specificaties 15,6" (1920x1080), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion dv6-6b41ed Review

Super Benn 23 mei 2013, 733 views

HP Pavilion dv6-6b41ed

Pluspunten

• Mooi design, Goede school laptop maar meer is het ook niet.

Minpunten

• Slechte video kaart(en), niet stevig gebouwd, alleen maar problemen mee gehad tot nu toe, spijt van dat ik hem gekocht heb, mijn oude pc met 1gb video kaart kon betere settings aan met games, moeilijk om de laptop terug in fabrieksinstelling te zetten, word veels te warm!, geen game laptop, is het geld echt niet waard, drivers niet meer up to date,

Ik heb deze laptop zelf ook gekocht voor 700 euro bij media markt bij een btw actie. Ik vind de laptop een extreem grote teleur stelling aangezien ik hem niet kon terug brengen bij media markt omdat ik hem toen al 3 maanden had toen ik erachter kwam dat de laptop helemaal niet goed is. Ik had hem gekocht voor gaming en school maar het werd alleen school want voor gamen is deze laptop waardeloos en de accu gaat ook maar anderhalf uur mee, en de laptop blaast veels te veel en word veel te heet. De drivers zijn verouderd en HP wil deze maar niet updaten. Dus voor kantoor gebruik en school zeker doen maar als je hem wilt kopen voor de games echt niet doen! Er zitten 2 video kaarten in van 1gb van AMD wat samen 2gb zou moeten voorstellen, en dat doet het dus niet want het werkt niet goed samen. Ik had liever een andere laptop gehad voor die 700 euro! Ik ben al 4 keer terug gegaan met deze laptop naar de media markt om hem te laten controleren, eerste keer hebben ze het moederbord vervangen, de laatste paar keren alleen getest en volgens dat bedrijf moet de laptop goed werken, wat die dus niet doet!

Heb jij ook een HP Pavilion dv6-6b41ed?

Die drivers kun je toch ook gewoon van de site van de chipfabrikant afhalen? Dan heb je altijd de nieuwste als je dat echt belangrijk vind.

Welke GPU's zitten er nu eigenlijk in dit systeem? Je zegt 2 kaarten, maar zit er dan een crossfiresetup in? En wat werkt er nu precies niet goed aan. Ik lees alleen maar een klaagzang over dat hij te heet wordt, het niet doet en niet bruikbaar is om op te gamen, maar je geeft nergens aan wat er dan precies mis mee is, hoe heet dat het ding wordt, wat er niet werkt aan de videokaarten. Dat lijkt me wel handige info om te weten.
Verre van altijd. Het komt meer dan eens voor dat laptops speciale voor die laptop gemaakte videochips/configuraties krijgen. Een algemene fabrikantdriver werkt dan niet.
[...]

Ja, dat komt voor, met name voor videodrivers. Maar voor alle andere drivers heb ik eigenlijk altijd nog wel de chipsetdrivers kunnen gebruiken zonder problemen.
Maar hoe kan je dat dan instellen want als ik aangeef in het catalyst center dat world of warcraft op beide kaarten moet draaien doet ie dat niet en kan ik het maximaal zonder lag op fair settings spelen terwijl 2gb toch wel ultra graphics aan moet kunnen.

De video kaarten zijn gewoon verouderd en ik heb al op de site gekeken en er zijn geen drivers meer voor, ik ben ermee naar een computer winkel geweest want die hebben vast meer verstand daarvan dan media markt verkopers en die mensen bij de computer winkel zijden dat er 2 kaarten van 1gb in zit maar dat het niet samen werkt dus het blijft 1gb ofzoiets met de videokaarten.

En voor een Intel Core I7 2de gen vind ik hem ook veelst te sloom opstarten enzo want als je internet aanklikt duurt het sowiezo wel 15 seconde voordat internet er is en geladen is.
Ookal zet ik de laptop aan en doe er niets mee word de laptop gewoon te heet en begint hard te blazen terwijl ik er niets mee doe.

Iemand een idee waarom me laptop dan zo raar doet?
Als je werkt met een IGP en een losse 6770M, dan kun je beter niet proberen op beide kaarten tegelijkertijd te draaien. Draai dan gewoon op je videokaart, de IGP moet je alleen gebruiken voor desktopwerk en dat soort zaken. Als je een game instelt om ook op de IGP te draaien, dan zal dat niet echt soepel gaan werken.
Op een 6770M moet je echt wel een spel kunnen doen....grote kans dat je gewoon op de onboard videokaart loopt te gamen?

Maat van me heeft exact hetzelfde model en hij doet makkelijk 4 uur op één acculading met schoolwerk. Hij speelt er ook nog wel is een potje BF3 op (Wel op 768p)

[Reactie gewijzigd door nooberke op 23 mei 2013 11:27]

Wat poster hierboven al schreef: 6770M voor gamen, IGP alleen voor desktop werk. V.w.b. traag opstarten en korte accuduur denk ik dat je eerst eens moet gaan kijken wat er allemaal aan software op staat en op de achtergrond draait. Alle onnodige zooi verwijderen (standaard wordt er altijd onnodige software meegeleverd). Drivers zijn prima te updaten, alleen voor video heb je een aangepaste nodig en die is gewoon bij HP te downloaden.

Geheugen van videokaarten bij elkaar optellen werkt sowieso niet, dus dat is de laptop niet aan te rekenen. Ultra graphics lijkt me een instelling voorbehouden aan wat krachtigere (desktop) videokaarten. Meer geheugen betekend niet dat je ultra settings kunt draaien ... lees je daarvoor eerst even in de materie in.

En nogal logisch dat je hem niet kan terugbrengen na 3 maanden gebruik ... Een laptop van 700 euro is geen gamerslaptop, daarvoor zit je een prijsklasse te laag. Je geeft nu geen review van een artikel, maar meer een rant omdat het product niet aansluit bij je wensen en eisen, hetgeen voorkomen had kunnen worden door goede voorbereiding. Als er iets defect is mag je natuurlijk wel verwachten dat het gerepareerd wordt, maar volgens mij is er momenteel niets defect?
Ik heb hem ook en het is inderdaad een kut ding. Veel gezeik met de drivers, een frisse Windows install zonder geouwehoer van HP is ook aan te raden. In het jaar dat ik hem nu heb ben ik hem 3 maanden kwijt geweest voor reparaties en vervangingen. De fans zijn meerdere malen kapot gegaan, m'n CPU wordt zo nu en dan 90c. Bouwkwaliteit is ook om te huilen. Heb vaak problemen met het internet. Het is een leuk ding om te snel, snel op papier. Maar HP heeft de plank echt mis geslagen.
Ja klopt het is echt een waardeloze laptop.
Ik heb de laptop nu afgelopen maand verkocht aan iemand voor 500 euro, waar ik blij mee was dat ik dat er nog voor kreeg.
Die persoon is uiteindelijk naar media markt gegaan dus voor de 5de reparatie en hij kreeg het in 1 keer voor elkaar en kreeg het volledige aankoop bedrag terug, terwijl ik de laptop 4 keer heb laten op sturen dat ie niet goed is. Maarja dat is media markt dat snap ik ook niet helemaal.
Ik heb uiteindelijk een Acer Aspire V3 gekocht met een Intel Core I7 3de Gen processor, 2GB Nvidia Geforce GT 650M video kaart, 8gb ddr3 werkgeheugen, 750GB HDD en een 17,3 inch led mat scherm.
Dit is echt een fijne laptop en doet het perfect. Ik kan zelfs 25 man raids doen op ultra settings met world of warcraft, en deze laptop word ook absoluut niet heel warm.
Kortom dit is een top laptop en ben met deze wel heel erg blij, gelukkig.
Ik heb nu zelf als desktop een high end Alienware Aurora R4 en als laptop dus een Acer Aspire V3 en beide zijn ze uitgerust met alles van Intel en Nvidia en ik neem echt nooit meer AMD dingen.
En er zit ook nog een Dolby Home Theater Professionally Tuned geluid systeem op dat het veel beter doet dan dat neppe overpriced Beats by Dr.Dree

[Reactie gewijzigd door Super Benn op 28 juni 2013 23:56]

Ik moet er misschien ook is mee terug, aangezien m'n CPU soms nog op de 90c loopt. Paradigit is alleen niet zo'n grote keten als de Mediamarkt, en ik verwacht ook niet dat ik m'n geld terug ga krijgen... Maar het is het proberen waard!
Iki heb dezelfde, de cover is gescheurd. Hij wordt indd soms wel warm, Maar in de winter enz komt hij niet boven de 70.

Ik kan battlefield 3 op medium tot high spelen, op 768P.

Wel moet ik zeggen dat ik wat dingen veranderd heb aan deze computer.

Ik heb de HDD vervangen voor een 840 Pro SSD en een HDD caddy geplaatst, op hetzelfde moment ben ik over gestapt op windows 8 Pro. En deze drivers zijn vele malen beter! :)

Voor de netwerkkaart raad ik aan deze driver te gebruiken :

Ook raad ik aan deze Rapid storage driver te gebruiken :

Als laatste flash hem naar de nieuwste BIOS. Dit helpt veel met geluid.