Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Optimus G 16GB Zwart Review

Six__ArtNewbie 21 mei 2013, 1.057 views

LG Optimus G 16GB Zwart

Pluspunten

• Camera
  • Goede aftersales
  • Veel nieuwe features als eerste geintroduceerd op de markt. (vooruitstrevend)

Minpunten

• Alles is ingebouwd. Je kan niet meer makkelijk een accu wisselen als deze leeg of kapot is.

Waar te beginnen met een review, Altijd een mooi punt. Gekeken vanaf het begin: Unboxing: De doos belooft wat. Ziet er stijlvol uit en belooft een stuk spanning na het in ontvangst nemen van mijn bestelling. In de doos zit:
- Toestel.
- Oplader.
- Headset.
- 1x NFCtag.
- Handleiding..
- Simkaartpinnetje.
Al met al belooft dit een mooi pretpakket te worden waar ik weer een jaartje mee vooruit kan. Meestal wissel ik 1x per jaar icm contractsverlenging bij mijn provider.

LG belooft:
- 4g ready, mijn provider (KPN) helaas nog niet in mijn woonplaats. Maar binnenkort ga ik eens kijken op een plek waar wel 4g dekking is en ga ik me eens laten verbazen wat dat nou in de praktijk wat de 4g hype inhoud en of het niet hoog van de toren geblazen marketing is.

- Processor: 1.5 GHz Quad core. Niks over te klagen. Ik als bijna leek merk niet of ik nu met een 1.0/1.5/1.7GHz processor werk. Wat voor mij belangrijk is, is dat het toestel soepel loopt zonder vertragingen. Dit werkt goed bij mijn nieuwe trots, ook als ik aan het multitasken ben!

- NFC: Nfc tag's leuk om mee te spelen. Ik heb er een app op gezet waarmee ik commando's kan uitvoeren met de G. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld makkelijk alle lopende apps afsluiten en verbindingen sluiten zodat het toestel bijna slaapt als ik zelf wel slaap. Hierdoor haal ik wel 2 a 3dagen met de batterij!! Daarnaast bied LG nog de Popo aan. (dit is een draadloze fotoprinter waarbij je via NFC je printopdrachten kan geven en foto's kan printen.)

- Remote Call Service: Op afstand kan LG inloggen op je toestel. (telefonisch krijg je een pincode om in te vullen en ze toegang tot je toestel te verlenen) Hierdoor kunnen ze je helpen met problemen op te lossen. Tot op heden heb ik nog geen gebruik gemaakt van deze service. Maar het was wel een punt van aandacht om te kijken naar de aftersales..2/3weken zonder je smartphone zitten is vandaag de dag bijna geen optie meer.

- Wifi: Het toestel ondersteund: 802.11 a/b/g/n Voor mij is de N klasse belangrijk. In combinatie met glasvezel internet haal je zo toch de snelt mogelijke snelheid uit je toestel en heb je je apps ook het snelste up te date.

- Beeldscherm: True HD IPS+ scherm: Hele mond vol. In de praktijk is deze goed zichtbaar. En kan ik niks anders dan lovend erover zijn. Zoomen tijdens filmpjes kijken. Alles is ermee mogelijk! Memo's maken tijdens bellen of op internetpagina's Alles kan.

Al met al kan ik zeggen: LG Top toestel, ga zo door jullie zijn op de goede weg terug omhoog!

Heb jij ook een LG Optimus G 16GB Zwart?