Corsair TWIN2X2048-6400 Review

Pluspunten

• Snelheid
  • Compatibiliteit
  • Dual Channel

Minpunten

• Vrij hoge CAS
  • Grootte

Stabiliteit Score: 4
Zeer mooie geheugenset. Ik heb het op mijn moederbord geprikt na upgrade van een 2 jaar oude pc (nieuw mobo/proc/geheugen/voeding) Alles werkte direct. Dual channel ook meteen. Zeer tevreden.
Geheugen krijgt in Vista een WPI van 5.9 (overigens ook de hoogste score van alle onderdelen, bij mij).
Ik beschouw mijn pc als een vrij hoog gelegen mid-range en daarin is dit geheugen dus absoluut geen tegenhouder van de prestaties.
Destijds gekocht voor ¤65,- En vandaag heb ik een tweede setje (als geheugen upgrade) besteld voor zo'n ¤40. Zeer goede prijs voor zulke kwaliteit, vind ik.

Heb jij ook een Corsair TWIN2X2048-6400?

Magere review als je het mij vraagt. Ga me niet verkeerd begrijpen, ik vind het juist lovend dat je een review maakt, maar op deze manier is het zo kort dat het eigenlijk nutteloos is.
Ik ben nog niets wijzer over het functioneren, de performance en het "waarom" ik dit geheugen ook zou moeten kopen.
En een WPI van 5.9 zegt mij ook helemaal niets eigenlijk. Is dit hoog? Had dan een benchmark gedaan waar iets harders uitkomt dan een of andere performanceindex. Dat geeft een veel helderder en direct beeld.

En de nadelen die je noemt:
  • Hoge CAS latency, hoezo? Ik lees nergens in je review wat de CAS latency van het geheugen op stock zou zijn. Dit zijn zaken die verder prima vemeldt worden in de specs voor je zoiets aanschaft, heb je er we bewust naar gekeken? Verder zie ik ook geen enkele poging om te kijken of het geheugen op een lagere CAS mogelijk wil functioneren.
  • Grootte. He? Dat bepaal je toch geheel zelf? Er zijn verschillende reepjes van verschillende capaciteit in omloop en te koop, zeker in het PC6400 segment. Waarom is dit een nadeel? Dit is een keuze die je zelf maakt.

[Reactie gewijzigd door Ultraman op 20 juni 2008 21:03]

Wat is er negatief aan de "grootte" ???
Lijkt me jouwkeuze of je 2 of 4 gig wilt.... ligt niet aan corsair.
En voor een even redelijk bedrag kon je ook de TWIN2X2048-6400C4 krijgen.

De negatiefe eigenschappen lijken me hier eerder een keuzefout van de koper dan dat het echt iets is waarvan je het setje de schuld kan geven.

[Reactie gewijzigd door vormpie op 20 juni 2008 20:35]

Dit is géén review!