Specificaties 17,3" (1600x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K75 Series K75VJ-TY004H Review

CyberJolteon 21 mei 2013, laatste update op 21 mei 2013, 3.139 views

Asus K75 Series K75VJ-TY004H

Pluspunten

• Strak Design
  • IceCool houd je polsen Cool
  • Ruimte voor 2de Harddrive
  • Snelle laptop voor games en office
  • door ASUS resume in seconds is de laptop binnen paar seconden opgestart

Minpunten

• oplader snoeren zijn prak
  • toetsenbord kan vervelend zijn met gamen
  • het geluid is hol wanneer de laptop op de tafel word neer gelegd verder is het prima geluid.

Kaykok23 review over de ASUS K75 series K75VJ-TY004H
Voorwoord:
ik heb deze review geschreven omdat ik deze laptop nou al een paar dagen in bezit had en er erg tevreden over ben.
de reden van aanschaf van deze laptop is de opleiding die, je moest er een tijdje mee op weg kunnen en voor die prijs mag het ook wel.
ik vind het niet makkelijk om een "Uitgebreide" Review te schrijven en ik hoop dat ik er iemand mee kan helpen,
er zit er een Intelcore I7 3630QM in van 2,4 GHz (wat geboost kan worden naar: 3,4 GHz) en 4 GB ram(upgradable tot 8GB) met Windows 8.

Mijn eisen aan de laptop waren:
1. De mogelijkheid om het ram geheugen te upgraden
2. mogelijkheid voor een SSD
3. Goede Videokaart
4.Goede proccesor
5. Accuduur

Feedback stel ik altijd op prijs :D
Eerste indrukken:
Mijn eerste indruk toen ik de laptop aantrof in de doos dat het een beetje gammel verpakt was. Het was met 2 piepschuim achtige dingen om zijn plaats gehouden met daarin een antistatische papiertje, of te wel als de post NL bezorgers er eventjes mee gingen gooien had je een tablet pc (laptop in 2 delen :P )
met de laptop worden er wat boekjes geleverd en een oplader en natuurlijk de accu.
(de oplader)

de oplader is een vierkante box(wat een beetje op apple tv lijkt), waardoor hij makkelijk op te bergen is maar waarvan wel een nadeel is dat de snoeren veel te kort zijn. (vind ik persoonlijk dan)

De feature set,

Toetsenbord:

de laptop is rijk aan features maar laten we beginnen aan het toetsenbord.
de toetsenbord is een plat glad en kan vervelend zijn tijdens het gamen,
maar voor office is het gewoon en goed toetsenbord dat ook fijn werkt.
de laptop heeft een numpad wat ik bij veel laptops in het verleden heb gemist.
het is een vrij small numpadje waardoor je wel eens kan uitschieten,
dat kan well eens storend zijn tijdens het gamen. maar ben blij dat deze laptop er Řberhaupt een heeft.
het toetsenbord geeft geen licht in het donker wat wel een leuke toepassing had kunnen zijn.
de toetsen hebben een afmeting van 15x15mm en ze zijn vrij soepel in te drukken.

Touchpad:

de touchpad is van een soort staal wat langzamer warm word na maten de laptop aan staat.
de touchpad reageert heel snel en soepel wat in niet had verwacht had,
het onderscheid de muis met een lijntje (zie foto)
de touchpad is 10.5 x 7.4 cm en vrij breed (voldoende ruimte dus)

USB 3.0

de laptop bevat 2x usb 3.0 aansluitingen aan de linkerkant.
ze zijn vrij snel met data over zetten (duh 8)7 ) maar heb het nog niet met hele grote bestanden gedaan.
aan de rechter kant zitten er 2x usb 2.0 aansluitingen.

Videokaart:

de laptop bevat een ge´ntrigeerde Intel HD grapics en een Nvidia GT 635M,
de onboard grapics zijn vrij slecht dus als je deze laptop koopt voor het gamen en HD films te kijken zou ik de Nvidia videokaart gebruiken.
de laptop Bevat een HDMI aansluiting en een VGA.
beiden zitten aan de linker kant naast de USB 3.0 en zitten aan de zijkant van de fan Gleuf.
hier verdere spec:
Videokaart Spec:

Geteste spellen
ik heb een paar spellen op de laptop getest van minecraft tot Gta iv.
bij gta draait alles soepel op Medium/low setting terwijl bij minecraft alles meer op het RAM geheugen leunt.
je kunt wel bij minecraft alles op HD kwaliteit ( met een mod dan) spelen maar
Houd rekening met veel mods installeren dat hij dan Lagg kan geven.
voor de rest draaide de geteste games op Medium prima.

Het scherm:
het scherm geeft mooi helder beeld en bevat een resolutie van 1600x900 pixels. het contrast is 242:1 en het scherm kan vrij veel van de batterij verbruiken,
dus een tip om de helderheid wat lager te zetten als je onderweg bent.

Warmte Productie
de laptop word niet snel warm,
heel sloom word het steeds iets warmer.
dat komt ook omdat Asus IceCool heb ge´ntrigeerd waardoor het niet warm lijkt.

Temparatuur: Idle
Temparatuur: Max. Load
inbouw mogelijkheden

Hardeschijf

De ASUS K75VJ heb vrij veel inbouw mogelijkheden.
laten we beginnen bij de hardeschijf,
de ASUS bevat een Samsung spinpoint van 500 Gb (dat is verdeelt in 2 partities: partitie 1:186 GB Partitie 2: 258 GB).
waarvan dat er 2 harde schijven ingebouwt kunnen worden.
het is dus mogelijk om er nog een SSD`tje in te zetten.

HDTune:
CrystalDiskmark:

Geluid...

de laptop bevat Altec lansing speakers en werken prima,
het geluid lijkt een beetje hol als je wat muziek afspeelt.
met spellen heb je dat soms ook dan hoor je ook de holle klanken,
volgens asus is er ook sonic master lite aanwezig voor maximaal HD audio plezier en betere Bass.
(de speakers:)

Tot slot

ik beveel deze laptop aan voor mensen die zo nu en dan een spelletje willen spelen maar toch een zakelijke laptop willen. door de snelle Intel core I7 en de krachtige Nvidia 635M is het goed te doen met de meeste games.
de prijs is rond de 700-800 euro en is iedere euro waard.
ik hoop dat jullie deze review wat vonden en hoor graag een feedback

(Bron van de meeste foto`s:http://www.notebookcheck.net/)

Heb jij ook een Asus K75 Series K75VJ-TY004H?

Ik ben zelf ook in het bezit van deze laptop sinds enkele dagen.
In het begin was ik een beetje sceptisch omdat ik de laptop ontzettend traag vond reageren. Maar dit was waarschijnlijk omdat Windows 8 flink wat updates aan het downloaden en installeren was terwijl ik bezig was met de laptop.

Verder is het een mooi scherm. Ik heb nog geen games hierop gespeeld maar wel een video bewerkt met Pinnacle. Werkt perfect!

Je krijgt inderdaad voor de rest wel waar voor je geld!
Je kan het eerste deel van het snoer heel simpel vervangen door een langere, zijn gewoon standaard Mickey Mouse kabels.

Heb hier ook bij beide Asus laptops een langere Mickey Mouse aangesloten. De meegeleverde is bijzonder kort
moet nog ff een wat langere kabel bestellen.
het is gewoon vrij irritant met snoeren maar voor de rest gewoon een top lappie :)
Heb de laptop ook aangekocht ongeveer een half jaar geleden. Ondertussen heeft er (per ongeluk) een auto overgereden, met als enkel gevolg een kapot scherm. Online even nieuw scherm besteld en twas gefixt, wat volgens mij toch heel wat over de bouwkwaliteit van deze laptop zegt!

verder moet ik wel zeggen dat mijn vorige laptop (ook asus) koeler aanvoelde aan de handpalmen.
oke dus een sterke laptop (heb nog niet geprobeerd met een auto er over heen te rijden maar als het gebeurt dan staat dat ook hier) voor de rest vind ik het een mooie lappie :D
heb je de 2e schijf ook geprobeerd, bij mijn nieuwe K95VJ werkt ie niet.
er is een inbouw voor een tweede hardeschijf,
normaal zit er maar 1 hardeschijf in.
verdeelt in 2 partities ;)
Er zat bij jou ook geen bracket bij om de tweede harde schijf te installeren?
Ik had die laptop gekocht met het gedacht hem later uit te breiden (8GB RAM en een SSD) blijkt dat zo'n stom stukje ijzer om je HDD in plaats te houden 30 euro kost :(
Hallo Pieter,
Waar kan ik zo'n bracket kopen?
Bedankt en groeten, Hans.
Hallo Pieter,
Waar kan ik zo'n bracket voor een tweede HD kopen?
Bedankt en groeten, Hans.
ik had er ook geen bracket bij zitten, en SSD installeren werd afgeraden omdat er asus hybernate op zat (dat de laptop dag/nacht 100% draaide)

ram ga ik in het nieuwe jaar upgraden, heeft u misschien tips welke SODIMM'tje het beste werkt?
Ik ben van plan om hem proper te formateren en er een standaard versie van W8.1 op te zetten, dan ben ik direct ook van hybernate en al die zooi af. (een major issue bij Asus: de crapware).

Wat betreft RAM kan ik niet echt iets vertellen, maar ik zag bij coolblue slechts 2 latjes die mij tevreden stelden dus hebben we sowieso niet veel keuze :)
Goede review; bedankt!!