Jiayu G3 Zwart Review

denemio 20 mei 2013, laatste update op 21 mei 2013, 3.511 views

Jiayu G3 Zwart

Pluspunten

• Snelheid
  • Bouwkwaliteit
  • Scherm
  • Gorilla Glass
  • Batterij
  • GPS

Minpunten

• Camera

Ik ben inmiddels al meerdere maanden in bezit van een Jiayu G3. En bedacht, laat ik eens een review gaan schrijven. Ik heb geen ervaring met het schrijven van reviews, dus houd daar rekening mee (:
Ik ben van plan om deze review te updaten met informatie over meerdere roms.

Benchmark:
Dit is antutu benchmark, deze is uitgevoerd op de standaard android 4.0.4 rom van jiayu. De telefoon is al een paar weken geinstalleerd, ik ga het nog een keer proberen met een clean install.

Uiterlijk
Ik vind persoonlijk het uiterlijk wel mooi. In het begin is hij wel een beetje langwerpig maar dat went wel. Ook is de telefoon niet dun, dit hindert mij niet, want ik vind het wel prettig om het gevoel te hebben dat ik ook echt iets in de hand heb.

Bouwkwaliteit
De telefoon voelt heel stevig aan, hij is dan ook heel stevig. Ik heb hem tijdens het fietsen een keer met het scherm op de straat laten vallen, natuurlijk heeft hij een paar kleine krasjes. Maar de achterkant viel er niet eens af. En dankzij het Gorilla Glass heeft het scherm er geen last van gehad (een paar miniscule krasjes die je alleen ziet als je er echt op gaat letten) (:

Scherm
Dan komen we bij het scherm. Het is een heel helder scherm, met een super resolutie! ik vind hem heerlijk, ik kan er weinig meer over zeggen. Het touch screen doet het ook prima!

Dual SIM
Persoonlijk heb ik het niet echt nodig, maar het is altijd handig, twee sim kaarten in de telefoon. Het verbaasde mij hoe goed dit werkt. Ik kan altijd netjes kiezen welke simkaart ik gebruiken wil voor het bellen of smsen.

Ook het schakelen van 3G van de een naar andere simkaart is geen probleem (met de standaard rom). Hiervoor hoef ik de sims niet te verwisselen, er hoeft alleen in de instellingen bij het "video bellen" overgeschakeld te worden naar de andere sim.

GPS
De GPS doet het bij mij ook altijd prima! Ik heb er al heel wat uurtjes op zitten met de TomTom app. De fix is er meestal binnen 10 seconden, af en toe duurt het iets langer maar dan nog binnen de minuut.

Ik heb één keer een uitzondering gehad. Hierbij wilde mijn gps maar niet fixen, nooit achter gekomen waarom niet. Dit duurde ongeveer een kwartier. Daarna deed hij het weer prima..

ClockWorkMod
Zonde problemen heb ik de ClockWorkMod recovery via de methode in de startpost van dit topic er op gezet.

Foto's
Een paar foto's, om een indruk te krijgen van de camera:
http://img18.imageshack.us/img18/2724/img20130402144625.th.jpg http://img37.imageshack.us/img37/2949/img20130403165809.th.jpg http://img266.imageshack.us/img266/7284/img20130402205948.th.jpg

3G Speedtest
Op het T-Mobile haalt mijn telefoone de volgende snelheden (Ik zal het nog een keer testen op een andere locatie, maar ik heb helaas geen onbeperkt data abbonement):

Mijn review zal verder deze week uitgebreid worden.
TODO:
+ 3g
+ Camera foto+video
+ Andere roms

Heb jij ook een Jiayu G3 Zwart?

Ik had ergens gelezen dat dit toestel geen HSDPA ondersteunt, dus ik vroeg me af wat je hier in NL haalt aan snelheden. Liefst met provider erbij.
Dat mag eventueel ook wel onder onrealistisch optimale condities getest worden, zoals met zo'n Vodafone femtocell als zendmast.
Denk dat ik ook weet waardoor het komt: Het toestel "snapt" geen HSDPA op twee kaarten. Ik gebruik 'm zelf dualsim, soms ook met een Duitse kaart. Op het Duitse netwerk komt ie dan niet verder dan 3G, terwijl mijn Nederlandse kaart dat wel doet bij dezelfde provider (wordt alleen een dure hobby in Duitsland).

M'n Nederlandse kaart zit vanaf achteren gezien in het linkse slot: Ik heb nog niet geprobeerd wat er gebeurt als ik die 2 kaarten even omwissel en of er instellingen voor zijn (of het dus met het slot te maken heeft of de volgorde van plaatsen o.i.d.).

Wat betreft de GPS: Sommige exemplaren zijn daar heel snel in (zoals die van denemio), de mijne is dat niet. Ik moet soms wel een kwartier wachten op een fix. Dit is een softwarematig probleem, ik ga het toestel binnenkort even rooten om te kijken of ik daar iets aan kan doen.

Denemio: Ik ben wel benieuwd in hoeverre jouw GPS nauwkeurig is.

[Reactie gewijzigd door kakanox op 21 mei 2013 08:24]

In de specificaties staat ook dat er één WCDMA slot is en één GSM. Ze kunnen wel allebei tegelijk GSM, maar niet 3G. Dat kan maar één van de twee.

Bij de standaard rom is het me opgevallen dat ik 3g kan switchen terwijl dat bij een 4.1 rom niet kan.

Ik zal nog even kijken naar de nauwkeurigheid van de gps. Ik gebruik altijd de TomTom app, en heeft de positie altijd goed. Ik zal vanmiddag eens kijken hoe goed het is op google maps.
Ik kan je vertellen dat hij wel HS(D/U)PA ondersteunt. Ik heb een screenshot van de speedtest.net app toegevoegd. Dit is op het t-mobile netwerk.
mijn ervaring met de stock rom is dat de camera het best leuk doet als je met +1 belichting in de instellingen aanzet.
minpunt camera? Waarom. De foto's zien er eigenlijk wel goed uit.
Wie kan mij helpen met het volgende probleem van mijn Jiayu G3S. Sinds een maand in bezit en grotendeels naar tevredenheid, alleen niet wat betreft mijn Carkit/ Bluetooth verbinding. Iedere keer wanneer ik bel via Bluetooth, gooit de telefoon mijn simkaart op slot en moet ik opnieuw ontgrendelen. Daarnaast is het geluid slecht wanneer ik zelf bel en goed wanneer iemand mij belt. De carkit die ik heb is een parrot mki9100.

De Jiayu G3S draait op Android 4.2.1 en Bluetooth 2.0.
Hallo,

Ik wil mijn eerste telefoon in china kopen en zit te denken aan de G3T of G4(basis)
Wat zouden jullie doen ?
Zijn er al mensen hier die de G3T hebben en werkt de GPS ?

[Reactie gewijzigd door timbe op 16 september 2013 16:36]

Ik heb zelf de G3T gehad voor een week en heb hem weer verkocht. Het is net een grote baksteen. Hij is lang maar toch een klein scherm, te zwaar (door ijzer frame op hoeken) en te dik (door 3000 mah batterij). Hij is wel super snel, dual sim werkt perfect en een super mooi scherm maar ik zou zelf voor een kortere telefoon gaan met hetzelfde schermformaat.
Ik hem hem trouwens bij antlife.com gekocht voor 135 euro met hoesje. Dat is ook echt nodig omdat hij zo dik is schuurt hij langs je spijkerbroek zak. Krassen wil je niet ;) Heb nu de UMI X1S besteld voor 115 euro. Ff afwachten dus :)

Edit: filmpje met beide telefoons naast elkaar. klik

[Reactie gewijzigd door enermax op 8 oktober 2013 23:43]