Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Optimus G 16GB Zwart Review

Pelsjager 20 mei 2013, 562 views

LG Optimus G 16GB Zwart

Pluspunten

• Zeer snel
  • Luxe uitstraling
  • QuickNote

Minpunten

• Slecht beeld in directe zon

Ik heb deze telefoon nu een paar dagen in bezit en ben er zeer blij mee.

Om te beginnen: Het toestel oogt zeer luxe. Het ziet er mooier uit dan een Galaxy of een iPhone wat mij betreft. De achterkant is orderlijk gevuld met vierkantjes die een hologram-achtig effect tonen in het licht. Op de voorkant zitten onderaan drie knoppen; van links naar rechts de returnknop, home en menu.
Verder bezit het toestel een 32gb SD-kaart welke helaas niet vervangen kan worden, maar eerlijk is eerlijk: Voor de gemiddelde gebruiker zal het een uitdaging zijn om dit vol te krijgen.

Het beeldscherm is uitstekend. Met een resolutie van 1280x768 speelt het 4.7 inch scherm moeiteloos HD bestanden af en toont deze in uitstekende kwaliteit. Hoewel je in de volle zon ietwat moeite zult hebben donkere beelden te onderscheiden (met welke telefoon niet?), zul je in de schaduw, binnen of 's avonds enkel kunnen genieten van de scherpe beelden die je voor de ogen worden gezet.

De camera kent een leuke functie: Iedereen maakt wel eens foto's waar mensen met een oog dicht of raar kijkend op de foto staat. De Optimus G vergroot de kans op perfecte foto's door al te beginnen met foto's maken voordat je de sluiterknop indrukt voor de daadwerkelijke foto. Hierdoor krijg je een selectie van verschillende momenten waar toch zeker wel een goede foto tussen moet zitten!
Daarnaast valt de foto ook te maken met enkele spraakcommando's: Wanneer je o.a. "Cheese!" roept zal het apparaat vanzelf een foto maken.

Verder is de Optimus G toch echt een droom voor de multitasker: Wanneer je een filmpje aan het bekijken bent en je bijvoorbeeld een bericht binnenkrijgt of wat anders wilt doen, maar niets wilt missen, tover je het filmpje met één knop op je homescreen, welke zonder haperen of stotteren doorspeelt. Daarnaast kun je het voor fullscreen applicaties ook zo doorzichtig maken als je maar wilt, zodat je niets mist van je bericht. Wanneer je klaar bent met andere dingen doen, zit je met weer één druk op de knop op fullscreen!
Verder is QuickMemo zeer handig om snel aantekeningen te maken terwijl je bijvoorbeeld aan het bellen bent. Je kunt direct je vinger als pen gebruiken en alles dat je nodig hebt op het scherm schrijven, waarna je dit kunt opslaan, weggooien of dit op de voorgrond houden terwijl je bijvoorbeeld google maps snel opent om het juist opgeschreven adres onmiddelijk in te voeren, waarna je de memo gelijk kunt wissen.

Het apparaat is ontzettend snel en kan dus net zo snel multitasken als jij.

Het geluid heeft mij ook aardig verbaasd: Op zijn hardst is het behoorlijk luid, enkel op de bas valt wat aan te merken, maar wat wil je met een toestel met een dikte van nog geen 8.5 millimeter?

Overigens is het toestel voor de gamers onder ons een prima keus: Ik heb enkele getest, waaronder het spel "Dead Trigger": Het toestel draait deze spellen perfect. Een constante framerate, vloeiende bewegingen en uitstekende responstijd.

Conclusie:
Ik heb het toestel nu enkele dagen in bezit en bevind zich zeker in het rijtje met de Galaxy SIV en iPhone 5. Ik heb er nog geen ervaringen mee op lange termijn, maar ik durf zeker te zeggen dat ik de komende jaren niet zal upgraden.

Heb jij ook een LG Optimus G 16GB Zwart?