Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G500 Review

daniel146 18 mei 2013, 774 views

Logitech G500

Pluspunten

• Ergonomie
  • precisie mits je een goede muismat gebruikt

Minpunten

• bouwkwaliteit aan de binnenkant

Zeer fijne muis. Die goed in de hand lig. Er zijn alleen een paar grote minpunten. De bouwkwaliteit ziet er van buiten goed uit, maar aan de binnenkant zie je toch dat er kwalitatief slechte producten in verwerkt
zitten.
Voornamelijk de hamers onder de knoppen zijn van zeer lage kwaliteit
voor de meeste dingen geen probleem maar met fps games gaan
ze redelijk snel kapot. Het gevolg is dat je muis soms niet reageert
als je de knop indrukt of dat je ineens een dubbelklik krijg.
Dit is tevens al mijn 2de g500 met dit probleem dus dit zal ook me
laatste g500 zijn.

Heb jij ook een Logitech G500?

Ik heb deze muis nu een jaar (aangeschaft voor Diablo 3 :) ) en ik heb exact hetzelfde probleem.
De bouwkwaliteit voor een 'gaming' muis is bijzonder laag.

- i.p.v. een single click krijg ik een double click
- als ik de muisknop ingedrukt hou dan stopt hij opeens, net alsof ik de muisknop heb losgelaten, drag & drop werkt dan ook voor geen meter.

Zie ook het logitech forum
je schrijft "een paar grote minpunten" maar je noemt er maar 1?

ik heb de muis ook en hij is helemaal prima.
Ik heb hier hetzelfde probleem met de G500, en een vriend ook. Het is dus een erg bekend probleem. Zonde van de muis.
Ik heb een stuk of 3 G500's maar vind ze prima. Ben zelf echter niet dol op de scrollwieltjes, die veel storen bij mij.

Overigens vind ik "bouwkwaliteit aan de binnenkant" een beetje vreemde beschrijving. Ik neem niet aan dat je hem opengemaakt hebt? Voor mij valt dat gewoon onder de algemene bouwkwaliteit omdat het een gamingmuis betreft.

[Reactie gewijzigd door Eagle Creek op 18 mei 2013 22:48]

Nee hij is open geweest en daarna beland in de bak voor de oude elektronica
G500 double click issue is een veel voorkomend probleem en treed op bij een GROOT aantal g500 gebruikers, ik krijg van de week WEER een nieuwe G500. Gelukkig dus wel goede garantie, toch had ik meer verwacht van een logitech muis van 55 euro!
Bij mij ook het double click probleem, net buiten de garantieperiode :( . Ik ben altijd zeer tevreden geweest van Logitech muizen, maar na mijn tweede kapotte Logitech muis op 2 jaar tijd, heb ik deze keer een muis van Corsair gekocht. Mijn oude MX518 heeft het toch een goede 6 jaar overleefd, maar het lijkt erop dat de kwaliteit niet meer hetzelfde is. Voor mij geen Logitech meer :) .