Specificaties 4,7" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Optimus 4X HD Zwart Review

Banzo 18 mei 2013, 1.547 views

LG Optimus 4X HD Zwart

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Snel!!
  • Stijlvol strak design
  • Bouwkwaliteit beter dan verwacht
  • Zeer aantrekkelijke prijs
  • Accu duur beter dan verwacht

Minpunten

• Camera is niet de beste (ik gebruik hiervoor een echte camera)
  • Verder nog niet echt iets ontdekt

's avonds op 29 april de telefoon besteld bij Belsimpel door dat het koninginnedag was kon ik de telefoon 3-mei pas in ontvangst nemen.
Ik had van te voren veel reviews gelezen over deze telefoon en het is een van de goedkoopste quadcore telefoons met een 720P scherm en uitbreidbaar geheugen. Dat waren voor mij de meest belangrijke punten om deze telefoon te kopen. In meerdere reviews kwam ik tegen dat het accu gebruik tegen zou vallen en dat het de dag met moeite door zou komen. Hiervoor had ik een Samsung jét waarvan de accu het bijna een week uithield. Ik wist al wel dat het accu gebruik van mid-high-end android telefoons met één dag hooguit twee dagen wel op zou houden ik had gerekend op één dag.
In het begin is de telefoon wel wat wennen aangezien ik nog nooit met android had gewerkt. Soms was het instellen wat zoeken maar ik kon alles redelijk snel ingesteld krijgen. Heb ook meteen de nieuwste firmware op de telefoon gezet android 4.1.2 jellybean. Dit ging veel gemakkelijker dan ik gewend was met samung kies. (bij het updaten van de telefoon van m'n broer en zus). Bij kies moest het soms wel 5-6 opnieuw geprobeerd worden voordat de firmware werd geupdate. Bij de software van LG lukte het meteen de eerste keer.
De batterij ging de eerste dag ongeveer maar 12 uur mee maar dat kwam omdat ik constant met mij telefoon aan het spelen was. Dus dat is niet helemaal eerlijk. Ik heb de telefoon nu twee weken en ik laad de telefoon elke avond op. Meestal heb ik dan nog 20-30% batterij over soms zelfs meer als ik hem minder heb gebruikt. Ik moet hier dan wel bij zeggen dat ik wifi constant aan heb staan, ongeveer 1 uur film kijk per dag, en ongeveer 1,5 uur spelletjes speel en ongeveer 30-45 minuten smsen of appen. Ik heb nog geen data bundel dus data heb ik nu uit staan. Wanneer did aan staat zal de accu duur wel iets minder worden denk ik.

Het schem dat er op zit is echt fantastisch je kan er met gemak films op kijken. Verder is alles lekker scherp en reageert de telefoon erg soepel op de bewegingen die je maakt op het scherm. De camera werkt prima alleen verwacht er geen wonderen van. Voor echte goede foto's moet je echt een camera hebben en geen telefoon. Verder kan je erg veel naar je eigen smaak aanpassen zoals snel toetsen bovenin en nog veel meer.
De telefoon voelt degelijk aan ondanks dat deze van plastic is gemaakt je hoort nooit iets kraken als je er op duwt wat met mijn vorige telefoon wel was. Het geluid is ook goed te noemen zeker met de dolby functie wanneer je met een koptelefoon loopt het lijkt dan of je midden in de film zit. Voor alleen muziek zet ik de dolby functie liever uit aangezien ik dit zonder dolby dan beter vind klinken.

Al met al een uitstekende telefoon zeker voor deze prijs. Heb ook gekeken naar de HTC One X en Galaxy SIII alleen deze zijn afgevallen omdat de HTC geen uitbreidbaar geheugen heeft en het scherm van de Galaxy mij toch tegen viel in vergelijking met de LG en HTC. Buiten deze punten waren de andere telefoons ook zo'n 60-90 euro duurder dan de LG.

Ben zeer tevreden over mijn aankoop echt een aanrader dus!

Heb jij ook een LG Optimus 4X HD Zwart?

Reviews door de redactie