Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G500 Review

foppe-jan 17 mei 2013, 511 views

Logitech G500

Pluspunten

• responsief
  • precies
  • licht prettig in de hand voor mensen met grotere handen

Minpunten

• pieptoon

Ik heb niet zo heel veel te melden dat niet al gezegd is, maar ik wou even toelichten waarom ik bij bouwkwaliteit 'voldoende' zet. Ik heb 3 verschillende muizen geprobeerd, maar alle 3 produceerden een zeer irritante hoge pieptoon op het moment dat ze stilstaan. Zodra je de muis bewoog stopte dit, maar zodra hij weer stilstond kwam dit geluid weer terug. Probleem lijkt vaker op te treden, zie o.m. dit forum.
Mocht je constant speakers aan hebben staan, of in een omgeving werken waar redelijk wat achtergrondgeluid aanwezig is merk je hier waarschijnlijk weinig tot niets van, maar als je in een stille omgeving werkt is de kans groot dat dit je gaat irriteren. (;)) Let hier dus wel even op bij aankoop.

Heb jij ook een Logitech G500?

Nooit eerder gehoord van die piep. Dus ik een G500 gepakt die ik hier nog heb liggen met een kapotte linker muisknop, die heb ik even aangesloten en tegen me oor aangehouden. Ik hoor die piep ook bij mijn g500, maar heeeeeel zacht. Gelukkig heeft mijn R.A.T. 7 hier geen last van.
ja de intensiteit van de pieptoon lijkt wel te variŽren per muis.. de eerste die ik had had het minder erg dan de tweede, maar in beide gevallen vond ik het onplezierig (vooral toen ik eenmaal doorhad waar het door werd veroorzaakt natuurlijk).

Heb ook naar een RAT 7 zitten kijken, maar van de dingen die ik op internet las kreeg ik een beetje het gevoel dat hij toch iets minder degelijk was dan je zou willen, vooral als je m groter maakt, dus toen was ik maar voor de g500 gegaan..

[Reactie gewijzigd door foppe-jan op 17 mei 2013 21:50]

Ik moet zeggen dat ik bij mij die pieptoon niet hoor. Dit terwijl ik vaak in een rustig/stille omgeving werk. Schijnbaar zit hier veel verschil in.

Ik heb hem wel niet op z'n snelst staan, misschien dat dit er invloed op heeft.