Specificaties 4" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia P Zwart Review

christiander96 15 mei 2013, 947 views

Sony Xperia P Zwart

Pluspunten

• strak
  • mooi en robuust design van aluminium
  • Jellybean
  • Dualcore
  • camera
  • scherm
  • accesoires

Minpunten

• batterij

Ik liep al een tijdje rond met mijn Sony-Ericsson Xperia Arc die mij wel goed beviel, custom roms, overclock etc.

Later kreeg ik mijn Broers Sony Xperia U omdat hij een Xperia Z had aangeschaft en ik begon die U te gebruiken, wel lekker zo'n dualcore en het design maar er waren een paar punten waar ik tegen aan liep zoals: weinig opslag (ben een muziekliefhebber 1200 tracks op mijn telefoon), slechtere camera en een kleiner scherm.

Door al die punten was die Xperia U voor mij niet goed genoeg om mijn Arc te kunnen vervangen dus ik was op zoek naar iets met een.... 4 inch of groter scherm, 8 mexapixel (of hoger) camera, Android 4.1, dualcore processor en meer opslag.

Met al die punten kwam ik uit op de Sony Xperia P, Via marktplaats heb ik die Arc en U ingeruild voor een splinternieuwe Sony Xperia P :)

Het pakketje werd rond 11 uur afgeleverd dus gelijk uitpakken denk?

Unboxing.

Sony heeft weer gezorgd voor een mooie doos.
Vergeleken met de oude vierkante diepe dozen is deze erg plat en vierkant en heeft een strakke zakelijke look en heeft een binnendoos met alle accesoires zoals: in ear headset, USB kabel, snellader en een NFC-tag en natuurlijk het toestel

Design.

Het toestel ziet er zeer strak en zakelijk uit en voelt erg duur aan door de aluminium behuizing en er zitten een volume knop op, ontgrendel/aan knop, cameraknop (heerlijk), USB poort, HDMI uitgang, 3.5 plug poort, en een gleufje voor de microsim.

Gebruiksgemak.

Dit toestel heb ik gelijk een update gegeven naar firmware 6.2.A.0.400 (jellybean) waar het erg snel een soepel op draait.
Het toestel ligt erg lekker in de hand en voelt erg duur aan, ook lekker dat die knoppen op die doorzichtige balk ook werken ipv die puntjes er boven,
Het scherm werkt zeer goed en is ook super in de zon (white magic) en door de hoge resolutie is het scherm zeer scherp.

Accu.

Het enige nadeel van deze telefoon vind ik de accu mja, ik moet niet zeuren. Elke smartphone moet je in de avond aan de lader hangen, ook niet beter gewend dan dat maar door de bijgeleverde snellader is hij binnen 1,5 uur weer vol.

Camera.

Dit toestel heeft een 8MP camera met Exmor-R sensor en kan filmen in 1080P.
De camera bevalt mij uitstekend en vooral door de Bravia engine zijn de kleuren ook echt onwijs en mensen van mijn school met een HTC One X kijken hun ogen uit naar de kwaliteit van mijn foto's (getest)

Conclusie.

Ik vind dit een erg goede smartphone en hij scoort voor mij meer dan genoeg punten om mijn Arc te kunnen vervangen.

Heb jij ook een Sony Xperia P Zwart?

Reviews door de redactie