Specificaties 7" (1280x800), Android 4.4, WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

Asus Nexus 7 32GB Zwart Review

dogodigi 15 mei 2013, 1.727 views

Asus Nexus 7 32GB Zwart

Ik heb 2 weken genoten van mijn nexus 7, toen viel deze uit mijn jaszak en was het hele scherm gebarsten.

Na maanden op de reparatie te hebben gewacht kwam het toestel keurig hersteld terug. De kostprijs van het herstel was 30 euro lager dan de originele aankoopprijs.

Na de nexus opnieuw een week te hebben gebruikt viel deze ditmaal van een bureau op het tapijt. Ditmaal vertoont het scherm alleen een paar verticale en horizontale witte strepen.

Conclusie:

Een mooi apparaat met goede prestaties en goed features, maar ongelofelijk kwetsbaar! Aangezien de kostprijs van reparatie bijna gelijk is aan de aanschafprijs is mijn advies: Koop voor de dubbele prijs een robuust toestel en je bent waarschijnlijk al heel snel goedkoper uit.

Heb jij ook een Asus Nexus 7 32GB Zwart?

Reviews door de redactie

Dit kan je geen review noemen, niet eens een leuke anekdote.

Het is niet vreemd dat je scherm breek als je hem laat vallen. Doe je dat met je iPad van 500 euro, dan gaat die ook kapot. Mijn advies, wees voorzichtiger met je spullen en bespaar zo geld.

Het is natuurlijk raar om een product af te rekenen op je eigen fouten. Misschien moet je een Toughbook kopen, meer voor jou gemaakt.
Dit is vooral een klacht over je eigen onhandigheid. Ik heb m'n Nexus 7 al bijna een jaar en heb 'm nog nooit laten vallen, omdat ik weet dat electronica met (grote) schermen kapot kan gaan als je het laat vallen.

Mijn advies: Als je iets dat door eigen doen kapot is gegaan laat repareren, is een prijsopgaaf (of vooraf even zoeken op het internet) best handig.

p.s. Deze levenstips waren trouwens geheel gratis.
gevalletje eigen schuld?

Maargoed...Mijn Nexus 7 is een keertje of twee op zijn rand gevallen...dat heeft alleen een klein plekje in het rubber opgeleverd
Hier is een ipad vs nexus 7 drop test video. De nexus 7 overleeft in alle gevallen. Dus je conclusie koop voor het dubbele een robuuste tablet gaat niet op vrees ik.