Sony Xperia S Wit Review

DarkBlazer 14 mei 2013, 499 views

Sony Xperia S Wit

Pluspunten

• goede afwerking
  • ligt goed in de hand
  • niet veel zwaarder dan de X10i
  • Helder scherm door de Bravia engine
  • uitstekende camera
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• batterij gaat ongeveer een dag mee
  • Android JB offical rom nog niet beschikbaar
  • Micro HDMI-kabel niet bijgeleverd

In het verleden heb ik de Xperia X10 gehad. Na twee jaar trouwe dienst kon ik een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik heb toen gekozen voor de Xperia S van Sony. Waarom heb ik voor de Xperia S gekozen?

De reden heeft te maken dat de X10 me heel goed beviel en dat de S toch wel goede recenties kreeg van de Tweakers redactie. Na veel gezoek op het internet en het lezen van vele reviews heb ik de keuze gemaakt om voor de Xperia S te gaan.

Ik heb de Xperia S nu vanaf augustus en tot nu toe geen problemen ondervonden met de telefoon. Hij is stabiel ligt goed in de hand en voelt ook met het gewicht dat je een goede telefoon in de hand hebt.

Het gebruiksgemak van de telefoon is goed. Deze is makkelijk te bedienen met 1 hand en Sony heeft goed na gedacht over het design hiervoor dit zie je ook teurg in de bouw kwaliteit en de afwerking er van.

De featureset van de telefoon is goed opgebouwd met ondersteuning van NFC en de NFC tags wat bijgeleverd zijn. de NFC tags kunnen voor geprogrammeerd worden zodat deze gebruikt kunnen worden voor verschillende dingen (zoals het activeren van bluetooth als je de telefoon langs de NFC tag haalt).

Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de Micro HDMI van de telefoon. Deze kabel is duur in aanschaf. Ik ga deze nog kopen zodat ik kan zien van hoe en wat met de telefoon op de TV. Dat gedeelte krijgen jullie nog te goed

Een hele verbeter punt is dat de energie widget verbeterd is in vergelijking met de X10. er zijn nu meer opties waardoor je snel bepaalde instellingen aan en uit kunt zetten. Timescape is opgedeeld in meerdere delen zoals Facebook en je contact personen waar je frequent heen belt of sms't. Een ander goed voordeel is dat de telefoon al op android 2.3 draaide uit de verpakking en gelijk een update binnen haalde voor Android ICS.

De opslag ruimte van de Xperia S is 32GB wie de telefoon heeft aangeschaft zal ook wel weten dat bij Box toen der tijd een actie geweest is van extra opslag van 50GB gratis en voor niks extra cadeau kreeg van Sony in combinatie met Box. Dus 82GB totale opslag (in mijn ogen niet verkeerd).

De camera is ook compleet verbeterd en met zijn 12MP is dit meer dan voldoende. goed voor het maken van foto's en een video in 1080p

Heb jij ook een Sony Xperia S Wit?

Reviews door de redactie