Asus Transformer Pad 300T WiFi 16GB Zwart Review

Slashdotter 14 mei 2013, 1.234 views

Asus Transformer Pad 300T WiFi 16GB Zwart

Pluspunten

• Vanwege micro sd is het makkelijk om films te bekijken
  • Beste Google apps ervaring
  • Meer configureerbaar dan bij iPad

Minpunten

• Beeldscherm minder mooi dan iPad
  • Snijdt bij het vertikaal houden in m'n hand
  • Bevriest regelmatig even

Ik heb deze tablet gekocht toen hij net uit was (april 2012) als tegenhanger van m'n iPad1 en hoopte dat het een betere ervaring zou geven want ik ergerde me bijvoorbeeld eraan dat de iPad traag was en er soms uit klapte (want maar 256MB ram).

Helaas was het niet helemaal wat ik ervan had gehoopt:
Het begint al bij het beeldscherm, die is minder mooi dan de iPad. Ik gebruik ze alletwee alleen binnenhuis en vaak snachts en zet ze zodoende op de laagste helderheid. De iPad heeft mooiere kleuren en betere kijkhoeken.

Ergonomie: de iPad heeft een dikke aluminium rand die prettig in de hand ligt als je op je zij ligt en het vertikaal houdt. De 300T heeft een dunnere rand en deze 'snijdt' in m'n hand.

Van de 1GB ram had ik meer verwacht, zoals dat het het vlot zou webbrowsen met meerdere tabs tegelijk en vlot kan schakelen tussen apps. Helaas bevriest het systeem regelmatig voor een momentje (geheugen vrijmaken ofzo) en moet ik rebooten om het weer vlot te krijgen. Dit is ook nadat ik het van de meegeleverde 4.1 naar de nieuwste 4.2.1 heb geupgrade (m'n workaround is tegenwoordig om met de app 'Clean Master' geheugen vrijmaken en nu is het redelijk werkbaar.

Een groot voordeel van Android tablets tov iPad is wel weer dat ik makkelijk films erop kan bekijken: in Windows films naar het micro sd kaartje kopieren en deze daarna in de 300T stoppen. Met m'n iPad stond ik altijd te prutsen met Airplay of in iTunes films naar de betreffende app kopieren.

Al met al gebruik ik m'n iPad1 die altijd direct reageert met meer plezier dan de 300T die vaak eventjes op zich laat wachten.

Heb jij ook een Asus Transformer Pad 300T WiFi 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

Je zou kunnen overwegen om je tablet te rooten. Ik had tijdens het gebruiken van de tablet met de originele rom geen last van deze freezes, maar soms moest hij wel even nadenken.

Nadat ik hem geroot heb en er Cynogen Mod op geinstalleerd heb, is het veel beter geworden. Hierdoor raak je wel je garantie kwijt.
Tnx, ik heb het vandaag gedaan en hij doet het nu geweldig. Tevens kan ik nu eindelijk die meegeleverde apps zoals Pressreader en Asus Webstorage verwijderen.