Specificaties 2.0-set met 2x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Philips SoundBar-luidspreker HTL3120/12 Review

Mosezu77 13 mei 2013, 4.589 views

Philips SoundBar-luidspreker HTL3120/12

Pluspunten

• Met optische kabel vanaf br-disc of dvd kraakhelder geluid
  • Alles-in-n oplossing
  • Aansluitmogelijkheden allemaal aanwezig
  • Prijs(!)

Minpunten

• Ziet er uit als een jaren 80 ghetto-blaster
  • 0-200ms geluidsvertraging is soms t gelimiteerd.

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb deze Soundbar nu een maand in huis en vooralsnog ben ik er erg tevreden over, het geluid is helder (indien een goed signaal en de juiste aansluiting (optical) gebruikt wordt) en het bereik ervan is vrij groot. Dat wil zeggen dat de tweeters de hoge vogels weergeven, de middentonen prettig zijn voor conversaties en de subwoofer aardig kan blazen als dat nodig is. Geen we-blazen-alle-ramen-eruit volume, maar dat vind ik zelf ook absoluut niet nodig (of prettig). Wat betreft virtual surround heb ik geen andere referentie, ik weet wl hoe 'echt' surround klinkt en dit is het niet maar weet ook wat voor prijskaartje daar aan hangt (toch wel minimaal zo'n 5-600 dus zeker voor de prijs kan ik iedereen die wat anders zoekt maar niet zo diep in de buidel wil tasten of geen zin heeft in al die kabels en 6 speakers deze set zeker aanraden. Dat 'virtual surround' werkt best goed, ik heb al aardig wat films gekeken en heb er behoorlijk wat hoge en lage tonen in gehoord die ik er daarvoor nog nooit in ontdekt had! :) Zeker als je gewend was enkel naar je lcd of led-tv speakertjes te luisteren is dit een hele goeie tussenoplossing.
Het enige negatieve wat ik tot nu toe kan bedenken is het feit dat er wl een optie op het apparaat zit om het geluid te vertragen maar dat dat bereik van 0 tot 200ms loopt... Zeker als het om gedownloade content gaat had het fijn geweest als dit bereik van bv -400 tot +400ms mogelijk had geweest.

Heb jij ook een Philips SoundBar-luidspreker HTL3120/12?

Kan je hem ook doorlussen naar een HTPC? Mij cinema set is overleden namelijk. Maar mijn htpc kan bluray etc afspelen. Alleen mijn vraag is of ik dan ook geluid uit dat pctje krijg via de soundbar!

Verder goeie review, zitten een hoop aansluitingen op!
Lijkt me toch van wel, als je geen optische 'out' heb op je HTPC kan je altijd nog van mini-jack naar 2 tulpjes hoewel je dan toch wel het e.e.a. aan geluidskwaliteit verliest...
je kan ook gewoon de HDMI in deze speaker prikken vanaf de HTPC en vervolgens de speaker HDMI output aan de TV hangen. Zo kan je zelfs 2 HDMI apparaten via de speaker naar het beeld door lussen.