Specificaties Tower, 7 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

BitFenix Colossus Venom Window (green LED) Review

shicomm 13 mei 2013, 525 views

BitFenix Colossus Venom Window (green LED)

Pluspunten

• Groot , groter , colossus !
  • Ook van binnen tiptop afgewerkt
  • Standaard al genoeg koeling voor de meeste setups

Minpunten

• 3,5" trays merkbaar van goedkoper ( slap ) plastic

Sinds januari van dit jaar ben ik in het gelukkige bezit van het beest wat de colossus heet.
Ik ben altijd al fan van bigtowers geweest en vanaf het moment dat ik deze reus had gezien wist ik dat dit m'n volgende case moest worden.
M'n 1e exemplaar kwam helaas beschadigd aan maar deze was na wat gedoe netjes vervangen.

De eerste indruk : Wat een gigant ! Op foto's en revieuws lijkt het al een enorm ding maar hij doet z'n naam écht eer aan.
Zelfs echt grote items lijken haast te "verzuipen" in de enorme hoeveelheid ruimte , heerlijk :)

De buitenkant is van een "rubber achtig" materiaal wat erg fijn aanvoelt, niet noodzakelijk maar het is weer zo'n klein puntje wat het geheel weer nét wat beter maakt.

Keurig interieur wat overal netjes is afgewerkt.
De standaard koeling voldoet eigenlijk al prima maar er is plek voor plenty meer ( zowel achter als opzij )
Geen idee waar je nog meer koeling voor nodig zou moeten hebben.

Keurig kabel management mogelijk.
Zelfs met een flinke hoeveelheid spaghetti kun je nog prima toe en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht !

De led verlichting is fraai maar wat minder 'heftig' dan verwacht.
De meeste 'kleur' zit nog bij de deur maar is in de rest van de kast wat minder aanwezig.

Opmerkelijk punt zijn de 3,5" trays ; eenmaal op hun plek met vulling functioneert het prima maar ze voelen slap aan.
Alsof er precies op dit puntje is bezuinigd..
Geen wereldramp verder maar toch raar dat ook deze niet van een steviger plastic zijn gemaakt..

Al met al ben ik nog altijd zeer tevreden over m'n reus en zou ik 'm warm aanraden aan iedereen die graag wat groots wil hebben.

• amd FX-8350
  • Asrock 990 FX extreme 3
  • Sapphire 7870 ghz edition
  • Gelid tranquilo 2
  • Corsair dominator CMP16GX3M4X1866C9
  • Seasonic M1211
  • Crucial M4

Heb jij ook een BitFenix Colossus Venom Window (green LED)?

Hallo,

ik had hier even een vraagje over. Klopt het dat je de LEDS in 2 kleuren hebt? je kan een groene LED aandoen en een rode LED toch?
Voor zover ik weet is er maar 1 vaste kleur ; rood , groen of blauw maar daar moet je bij aankoop al voor kiezen ( verschillende modellen )
Klopt, had wat verder gezocht en de Windowed kasten hiervan hebben maar 1 kleur. De bitfenix colossus venom (zonder window) kan je de kleuren van wijzigen.

Toch bedankt voor je reactie! Is een mooie kast en wss haal ik hem voor me nieuwe pc
Ah , dat was het :)

Heel heel plezier met de case !