Samsung Galaxy S Advance i9070 Zwart Review

RGHoeksma96 12 mei 2013, 1.257 views

Samsung Galaxy S Advance i9070 Zwart

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Snel
  • Voor een telefoon goed geluid
  • 720p filmen
  • 8Gb intern
  • Geheugen is uit te breiden
  • Stevig

Minpunten

• Accu aan de kleine kant
  • Camera kon beter
  • Crasht soms

Heb de s advance nu ongeveer een half jaar dus dacht het word tijd voor een review.
Heb dit toestel gekocht omdat ik zocht voor een dual core, 4 inch scherm, niet duurder dan 300 euro en meer intern geheugen dan mijn vorige toestel (galaxy ace)
Heb zitten twijfelen tussen deze en de sony xperia sola maar keuze is uiteindelijk toch op deze gevallen door de indeling van de knoppen (volume en standby) en omdat samsung mij altijd goed heeft voldaan in combinatie met android.

De telefoon is mij tot nu toe niet tegengevallen kwa snelheid, gebruiksgemak en degelijkheid, heb met odin een buitenlandse jelly bean update geinstaleerd omdat ik geen zin meer had om te wachten.
De nieuwe functies in de update bevallen me tot nu toe goed (notificaties, toggles, nature ui en onder andere een verbeterd klembord. Ook dingen als google chrome bevallen me goed die ik nu eindelijk kon instaleren maar daar ga ik verder niet op in.

Software:
Snel, simpel maar met de jelly bean update is hij soms wel onstabiel (vastlopende apps of zomaar opnieuw opstarten) zolang het werkt werkt het zeer goed maar soms is hij erg traag en onstabiel.

Hardware: gewoon een goeie dual core processor die alle apps kan draaien die ik wil zonder te haperen, ook spelletjes als angry birds, hill climb racing of gta 3 zijn goed te doen zonder veel wachten. De camera is redelijk te noemen onder daglicht zijn de foto's scherp, helder en mooi van kleur met minder licht komt er toch wel vrij veel ruis in de foto's. Het scherm is mits je er niet heel dicht op kijkt (10 cm of minder) gewoon scherp en helder, persoonlijk vind ik de wat oververzadigde kleuren wel mooi op een telefoon maar dat is een kwestie van smaak, in direct zonlicht is het soms wat moeilijk lezen maar het is te doen.

Degelijkheid: het scheelt dat ik er een siliconenhoesje om heb maar ondanks dat er vrij veel plastic is gebruikt bewijst de telefoon tot nu toe aardig rubuust te wezen, ben niet superzuinig op mijn telefoons dus ze krijgen soms aardig wat te verduren. De telefoon is al meerdere keren hard gevallen (ook een paar keer zonder hoesje) en is nog in vrij goede staat geen hoeken er uit ofzo, ook het scherm houd zich goed (stuk of 6 echt zichtbare krasjes)

Accuduur: met mijn gebruik; redelijk veel muziek aan, whatsappen, twitter, soms eens op facebook of t.net kijken en mijn mail bekijken/beantwoorden gaat de accu een dag mee soms nieteens dus dat is wat aan de magere kant, ik kan me er mee redden maar ook niet meer als dat.

Internetten/gebruiken van apps: internetten gaat snel en makkelijk met dit toestel, de standaard browser onder jelly bean werkt gewoon goed en snel al prevereer ik zelf google chrome door de synchronisatie mogelijkheden. Het gebruiken van apps als twitter, facebook en whatsapp gaat makkelijk snel en zonder haperen dus niks te klagen daar over

Gebruiksgemak: de telefoon werkt soepel en makkelijk, ook het typen gaat fijn en vlot op het mooie 4 inch scherm. De usb en audio aansluitingen zitten aan de onderkant wat ik persoonlijk geen probleem vind al passen niet alle 3,5mm kabels er in als het hoesje er omheen zit. Het vastlopen van de telefoon is wat hinderlijk maar het gebeurt gelukkig niet heel vaak, het zomaar opnieuw opstarten gebeurt bij mij ongeveer 1 keer per maand onder jelly bean, onder gingerbread is de telefoon nog nooit vast gelopen of opnieuw opgestart.

Multimedia: De camera mocht wel iets beter al moet je voor het betere foto maken toch een normale camera gebruiken filmen is scherp al is het geluid wel vrij slecht dan foto's zijn mits genoeg belicht mooi. Het geluid van de telefoon opzich is niet heel slecht en redelijk luid, via de 3,5mm poort is het ook gewoon goed.

Conclusie: voor de prijs een zeer goed en snel toestel met redelijk camera en accu maar zeer gebruiksvriendelijk en met een mooi scherm en leuke features.

Graag hoor ik vragen, opmerkingen, dingen die voor aanvulling vatbaar zijn of dingen die aangepast moeten worden

Heb jij ook een Samsung Galaxy S Advance i9070 Zwart?

Misschien kan je toelichten waarom je et bereik twee sterren hebt gegeven en hoelang de screen on time is voordat de accu leeg is. En welk hoesje gebruik je dan. En misschien wat plaatjes zoals een voorbeeld foto van de camera of een voorbeeld filmpje?

Voor de rest een uitstekende review gebaseerd op meningen. Toppie
Kopje bereik zal vanmiddag worden toegevoegd, foto's en video ook, foto's van de huidige staat van de telefoon is dat ook een idee?
Screenshot van screen on time en totaal verbruik zal vandaag ook worden toegevoegd
Het hoesje is gewoon een zwart siliconenhoesje voor de galaxy s advance gekocht bij mediamarkt

Super bedankt voor de tips!