Specificaties Tower, 7 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

BitFenix Merc Alpha Review

TheMSDOSNerd 11 mei 2013, 771 views

BitFenix Merc Alpha

Pluspunten

• Er is een goede mogelijkheid om kabels weg te werken.
  • Degelijk, maar basic design.
  • Goede specificaties voor een lage prijs.
  • Heel veel koelmogelijkheid.
  • De kast wordt gesloten met duimschroeven, dus voor het openen en sluiten is geen schroevendraaier nodig.

Minpunten

• Er zijn veel (zwarte) schroefjes meegeleverd. Maar sommige zijn van niet al te hoge kwaliteit, andere weer wel. Iets vreemds is dat er voor anderhalve optische drive schroefjes meegeleverd zijn.
  • De 2.5" baai ligt op de bodem van de behuizing. Als je een voedingskabel hebt waarbij het stekkertje in een hoek zit (zoals bij mijn Corsair voeding) is deze baai onbruikbaar.
  • De pootjes zijn niet in hoogte verstelbaar waardoor hij niet zo stabiel kan staan op een oneven ondergrond.

Deze behuizing heb ik gekocht omdat het een van de goedkoopste behuizingen is met een 2.5" baai. Verder ziet de Merc er helemaal niet slecht uit, en is van staal gemaakt in plaats van goedkoop plastic.
De behuizing heeft de USB-poorten en aanknop op de bovenkant zitten in plaats van aan de voorkant wat betekent dat hij het beste onder je bureau op de grond kan worden geplaatst.
Het verschil tussen de Merc Alpha en Merc Beta is dat bij de Alpha er extra gaten in de bovenkant zitten voor koeling. Deze zijn erg handig als je waterkoeling wilt aansluiten op je processor. Het nadeel hiervan is dat er gemakkelijker water in je computer komt als je iets knoeit.
Iets dat ook opviel bij het installeren van het moederbord is dat je het moederbord niet met alle schroefjes vastzet.

Heb jij ook een BitFenix Merc Alpha?

Beste TheMSDOSNerd

Mooie korte review, jammer dat deze niet wat langer is en ik zie geen foto`s, graag zie ik hoe jij iets inbouwd.

Alleen 1 vraag bij je negatieve punten, is er wel een kast op de markt die wel de verstelbare pootjes heeft, volgens mij niet.

MVG
Michel Exel