Specificaties 80mm diameter met 8,2dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile Review

Kraz 11 mei 2013, 1.004 views

Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile

Pluspunten

• Plat!
  • Ondanks plat..tóch een (stille) FAN erop

Minpunten

• Lastig installeren door onbereikbare duimschroeven
  • Wellicht nét in de weg voor VGA kaart

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Voor mijn ITX kastje had ik een lage koeler nodig voor op mijn ITX (ASUS) bord.
Dit omdat de kast (LianLi PC-Q08B) dit ik had zo is gemaakt dat de CPU koeler niet persee van een ventilator voorzien hoeft te worden, maar deze kan gekoeld worden door de FAN van de voeding.

Er zitten genoeg onderdelen bij om op alle huidige gangbare sockets geinstalleerd te kunnen worden.

Ik had wel wat moeite met het lezen van de handleiding. Normaal gesproken 'klik' of schroef je de koeler vast, maar bij deze was dat in het begin niet helemaal duidelijk HOE precies. :?

Dit omdat je niet met je vingers bij de (duim)schroeven kunt komen om vast te draaien, omdat die koelribben zo laag zitten.
Zelfs na het verwijderen van het geheugen bleef er nog genoeg 'ruimte' over voor het nodige vloe.... ehh... 'doorzettingsvermogen' om de koeler goed vast te draaien.

De schroefjes heb ik uiteindelijk vast gezet met een klein punttangetje. Je vingers gaat écht niet werken. En zulke grote handen heb ik niet.

Over de koeling heb ik niets te klagen.
De FAN is niet hoorbaar en houdt mijn CPU (i5 3470T) op een stabiele 36 graden. Dit bij normaal gebruik (ESXi, 3 VM machines).

Wat me wel opviel was dat de PCI-e poort volgens mij nét geblokkeerd wordt door 1 van de heatpipes. Wellicht is dit nog op te lossen door de koeler 45graden te draaien, maar aangezien ik deze toch niet gebruik heb ik het zo laten zitten.

Heb jij ook een Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile?