ArmA 3, PC Review

Basxt 9 mei 2013, laatste update op 17 november 2015, 526 views

ArmA 3, PC

Pluspunten

• Ervaren spelers
  • Veel details
  • Ontzettend uitgebreide editor.
  • Goede graphics
  • Goed geluid
  • nog veel meer.

Minpunten

• Hackers.
  • Best zwaar om te runnen.
  • Voor een beginner moeilijke editor.

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Er zijn nog geen reviews van Arma 3 op tweakers, waarschijnlijk omdat het nog in de Alpha stage is. Ik zal vertellen wat ik er nu van vind en zal later mijn review aanpassen wanneer Arma compleet is.

Inleiding:
Arma 3 is naar mijn mening niet een spel voor iedereen. Je moet er van houden. Zo heb je groups die ontzettend realistisch arma spelen.
Zo heb je bijvoorbeeld addons die ervoor zorgen als je via Voip praat dat het klinkt alsof je door een echte radio praat, dit om het nog echter te laten lijken tijdens de missie.

Ik ga niet alle punten langs, alleen de belangrijkste!

Besturing
De besturing is wennen en dan vooral de geavanceerde besturingen en de vele knoppen die je met dit spel hebt, zo kun je met de ALT toets om je heen kijken terwijl je gewoon door kunt rijden of lopen.

Verder is de besturing realistisch en valt er niet veel op aan te merken.
Al kan het er soms nog wel apart uitzien omdat de animaties van bewegingen niet goed op elkaar overlopen!

Prestaties
De Arma engine staat in het algemeen niet zeer bekend om de prestatie, in arma 2 was het al voor veel mensen moeilijk om hoge FPS te halen in multiplayer.

In Arma 3 is de prestatie veel vooruit gegaan en is er zeker een groot FPS verschil!

Om de echte ervaring van de prestaties te voelen zul je het toch moeten spelen.

De prijs is het zeker waard, zeker in de Alpha stage is de prijs duidelijk lager en later zal dit zeker hoger opgekrikt worden.
Maar voor wat je krijgt in de Alpha stage mag het ook wel lager want, erg veel is er nog niet behalve Stratis.

Gameplay
Hier zijn bijna geen nadelen aan, De gameplay is redelijk smooth en erg gedetailed, Zo heb je mirror in mirror picture features (spiegels in auto's bijv)

De animaties zoals reloaden, kruipen, noem maar op zijn prachtig.
Hier zie je hoe ze een wapen schieten en dat vervolgens in de game stoppen voor maximale details:

Beeld
De graphics van Arma III zijn in mijn mening vele malen beter als in Arma 2, Mede omdat ik Arma 2 zo donker vond en de kleuren eentonig.

Arma 3 daarin tegen is heel levendig en kleurijk, wat ik echt een pluspunt vind.
Je kunt bijna alles op MAX spelen, maar zoals ik eerder had gezegd, verwacht niet met een high end PC alles op max te zetten en boven de 50 FPS te komen in multiplayer!

Geluid
Dit is zeker geoptimaliseerd vergeleken met Arma 2, zo heeft arma 3 een nieuwe sound engine en klinkt alles echt veel beter.

Er wordt geschoten en vervolgens wordt dit zo echt mogelijk nagebootst in het spel.

Het opnemen van echte geweerschoten voor de game.

________________________________________________________

Verder een laatste tip,

Heel simpel, hou je van om de 10 sec een kill maken en killstreaks moet je niet bij Arma aankomen.

Arma is echt een spel waar je een een uur lang vliegt voor een missie.

Denk je grappig te zijn om je team mates over te rijden (ja dit heb ik meegemaakt) Dan zul je binnen no-time de server niet meer in kunnen.

Oefen in de editor mode om te vliegen, doe dit niet in een server waar je 5 mensen vervoert in de hoge bergtoppen voor de eerste keer.

Dit was mijn review, Ik hoop dat het een beetje te lezen valt!
Het is mijn eerste dus kritiek is altijd welkom:)

Bas.

• Corsair Dominator Platinum 8 Gig.
  • Corsair Hydro H100i
  • EVGA GeForce GTX 680 SuperClocked
  • Intel Core i5 3570K Boxed
  • MSI Z77A-G43
  • XFX Pro 550W

Heb jij ook een ArmA 3, PC?