Specificaties 9,7" (2048x1536), Android 4.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Yarvik Xenta TAB09-211 Zwart Review

vdbeeNewbie 8 mei 2013, 1.726 views

Yarvik Xenta TAB09-211 Zwart

Pluspunten

• Het scherm is zeer helder en scherp

Minpunten

• De tablet is niet compatible met een moderne browser als Chrome of Firefox.
  • Het scherm knippert soms zeer hinderlijk in sommige applicaties. Volgens mij vooral als er een pop-up in beeld is. Voorbeelden van apps waarbij dat optreedt zijn de Google play store en de voor-geinstalleerde e-reader
  • Ik ervaar de gebruikers interface als erg traag, iets wat ik voor een nieuwe tablet met dual-core processor en een goede grafische processor niet zou verwachten. Het loopt iets vlotter als je de scherm resolutie terug zet naar "normaal" ipv "HD".
  • De WIFI-ontvangst is erg zwak en de verbinding is traag. Dit bleek in het hele huis zo te zijn, dus ook vlak naast de wifi-router. Ook het opnieuw verbinding laten maken met het netwerk gaf geen verbetering.
  • Het scherm reageert onnauwkeurig op de aanrakingen waardoor ik regelmatig op de verkeerde hyperlink klik.

Ik ben teleurgesteld in dit product. Hij wordt geleverd in een mooie doos, hij ziet er mooi uit en voelt robuust aan, maar presteert beneden verwachting. Al is het een budget-tablet, van een tablet met de specificaties als deze heeft, had ik meer verwacht.

Ik wilde de tablet vooral gebruiken om PDF-jes te lezen en op het internet te browsen. De gebruikerservaring is echter dusdanig dat het mij niet uitnodigt de tablet te gebruiken. Ik heb dan ook besloten deze te retourneren. Kort geformuleerd reageert de tablet traag en reageert het onnauwkeurig op de aanrakingen. Ik kon geen calibratie hiervoor vinden.

Het scherm is erg prettig en binnenshuis moest ik de intensiteit op ongever 20% zetten om een niet te fel scherm te hebben.

Zie de nadelen voor een concretere toelichting.

• nvt

Heb jij ook een Yarvik Xenta TAB09-211 Zwart?

Misschien had je het moeten ruilen voor een ander exemplaar om te zien of die ook de beschreven nadelen heeft.
Hier ook last van de vermelde problemen. Deze tablet is niet aangenaam in gebruik. Wifi werkt op max. 2m afstand van router. Loopt soms eens vast waardoor er gereset moet worden. Ik kan me geen apparaat bedenken dat zo traag en haperend werkt, zelfs een oude Windows 98 pc gaat vlotter.