Specificaties 47" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 47PFL4307H Zwart Review

mouse86 8 mei 2013, laatste update op 8 mei 2013, 1.505 views

Philips 47PFL4307H Zwart

Pluspunten

• Aantrekkelijke prijs (bij aanschaf was deze 700 euro)
  • 3D ziet er mooi uit
  • HDMI / USB aan de zijkant te bereiken

Minpunten

• Trage snelheid van het laden van de applicaties zoals Pathe, YouTube, Nu.nl. Het werkt allemaal wel, maar het is langzaam.

Deze TV heb ik nu bijna 4 maanden in bezit. Ik heb de tv aangeschaft omdat mijn oude TV plotseling de geest heeft gegeven.

Mijn criteria voor een nieuwe TV was:
- minimaal 46" TV
- de voordeligste in deze maat
- snel leverbaar

Dit zijn weinig eisen, maar dat komt omdat ik persoonlijk niet erg veel waarde hecht aan de TV. Als ik een willekeurige winkel binnenstap, dan vind ik (tegenwoordig) alle TV van dit formaat er erg mooi uitzien. Ja, ik merk op dat er zit verschil onderling met de TV's, maar ik vind het eerder een kwestie van smaak dan dat je kan zeggen dat de een lelijker is dan de andere.

Naar mijn idee blinken TV's tegenwoordig meer uit in de toevoeging van "apps", maar dit heb ik niet nodig aangezien ik een HT-PC heb hiervoor.

Wat mij het meeste opviel was dat er passieve 3D op zit bij deze TV. Het was niet in mijn eisen-lijst omdat ik niet zo`n vertrouwen had in thuis-3D televisies. Maar niets is minder waar!
Ik had een 3D film afgespeeld en het is toch echt een leuke toevoeging aan de TV. Ook de brillen van de bioscoop werken prima erop. Ik vind het 3D scherp en prettig om te kijken. We hebben nu meerdere 3D films erop gekeken.

Ik ben nu na een aantal maanden nog steeds erg blij met de TV. Als ik nu weer eentje zou moeten aanschaffen zou ik het zo weer doen.

Echter voor de personen die de apps op de tv ook actief willen gebruiken; leg je er bij neer dat het traag, traaaaag gaat allemaal. Een youtube film opzoeken ben je al gauw zoveel tijd mee kwijt dat je zegt "laat maar" (tv is verbonden via UTP-kabel).

Deze TV heeft een ingebouwde decoder. Ik maak hier echter geen gebruik van omdat ik hiervoor een extra module (twv 100 euro) moest aanschaffen om het te kunnen gebruiken. Daarom kijk ik het net als vroeger via de Ziggo digitale ontvanger, aangesloten op HDMI. Dit betekend dat ik wel met 2 afstandsbedieningen zit, maar ook dat maakt me niet uit ;-)

PS. Let niet op de camera bovenop de TV. Die is van me HT-PC en hoort NIET bij de TV.

Heb jij ook een Philips 47PFL4307H Zwart?

Ik zie dat je maar 4 sterretjes hebt gegeven bij pixeldefecten, wat is hier de reden van?