Specificaties 24" @ 1920x1200 (WUXGA) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG L246WH-BN Zwart Review

_AvA_ 12 juni 2008, 1.118 views

LG L246WH-BN Zwart

Pluspunten

• Draaibare, kantelbare en in hoogte te verstellen voet.
  • Picture in picture
  • 1:1 Pixel mapping (handig voor gameconsoles)
  • USB Hub
  • Power lampje is uitschakelbaar
  • Design (kleine lijst)
  • Zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

Minpunten

• Zwart is niet helemaal zwart.

Jarenlang heb ik mij geŽrgerd aan een 17" Packard Bell monitor. Nadat ik een paar maanden weinig had uitgegeven, had ik dus een aardig zakcentje. Op zoek naar een nieuwe monitor dus.

Wat ik inmiddels geleerd heb, is dat je het beste even naar een winkel (bijvoorbeeld BCC) kunt binnestappen voordat je ergens aan begint.
Ik wilde eerst een BenQ bestellen van 100 euro minder, maar nadat ik hem in de winkel had gezien, was ik erg ontevreden. Veel te weinig backlight.
Dus weer op zoek naar een ander modelletje. Ik liep door de zaak heen en opeens kwam ik deze tegen... Wat een verschil! gewoon goed helder, en duidelijke kleuren.

Goed, die besteld op internet. Ik had geen pixelgarantie omdat ik het wel vertrouwde, echte pixeldefecten op zulke dure schermen is in mijn ogen wel een beetje een probleem van een paar jaar geleden. Ik bleek gelijk te krijgen.

De doos kwam met TNT binnen, onbeschadigd. De doos leek me in eerste instantie wat klein, maar er zat toch echt een 24" monitor in. Ik heb hem uit de doos gehaald en meteen mee naar boven gesleept.

De installatie was zeer eenvoudig. Er is een VGA, en een HDMI>DVI kabel meegeleverd. Ik heb de laatste gebruikt. De voet was zeer eenvoudig te monteren, zonder gereedschap.
Wat me meteen opviel aan de voet, behalve de glans, is dat er een soort draaiplateau onder zit. De monitor is dus makkelijk te draaien. Daarnaast is hij in hoogte verstelbaar, en je kunt hem kantelen. Je kunt hem vrij hoog zetten ook. En het kantelen is 25 graden, maar het is voldoende. Als je hem meer moet kantelen raad ik je een ander bureau aan.

Het software-menu is wat lastiger te bedienen. De knoppen zitten onder het scherm, maar de beschrijving ervan zit op de voorkant. Het kan daarom wel eens voorkomen dat je een verkeerd knopje indrukt. Het menu is redelijk, het is niet super gemakkelijk, maar alles is wel te vinden.

De instellingen die hij standaard had vond ik niet geweldig, maar met maar een heel klein beetje aanpassing werd alles veel scherper en helderder.

PIP (Picture In Picture) is met 1 knop aan of uit te zetten. Ik heb het geprobeerd te gebruiken met een tweede computer op de VGA aansluiting, maar het wilde niet meewerken. Ik heb de handleiding niet gelezen maar het zou best kunnen dat het alleen geschikt is voor component video of andersom.

De ingebouwde USB 2.0 hub is zeer handig, geen problemen mee.

De beeldkwaliteit is prachtig scherp. Ik heb nog geen ghosting gezien. Hij heeft zover ik gemerkt heb geen last van input lag. Het zwart is niet helemaal zwart, maar daar heb ik helemaal geen last van. Ik ben echt heel kieskeurig als het gaat om HD-films kijken, maar deze monitor overtrof mijn verwachtingen. Ik heb geen last van clouding.

Heb jij ook een LG L246WH-BN Zwart?

Hoi,

Ik heb deze TFT ook en wat mij erg tegenvalt zijn de kleuren. Soms lijkt het alsof ik naar een ouderwets VGA scherm zit te kijken, met "1-bits" kleuren. Ik heb mijn pc en PS3 erop aangesloten, maar op beide apparaten zie ik deze slechte kleurweergave.

Heb jij dit ook?

Gr