Microsoft Surface RT 32GB Zwart Review

ThomAalmoesNewbie 7 mei 2013, 3.830 views

Microsoft Surface RT 32GB Zwart

Pluspunten

• Volledige versie van office
  • Goede accu
  • touchcover werkt erg fijn
  • usb poort

Minpunten

• weinig apps
  • de music app van microsoft

Als vervanging voor mijn oude laptop zocht ik een aparaat dat licht was, een goede accuduur had en het liefst goede office-achtige software had zodat ik hem kon gebruiken voor mijn studie. De Surface RT was hiervoor ideaal, licht, de accuduur van een tablet en eigenlijk de functionaliteit van een notebookje.
Ik loop nu 2 maanden met de Surface rond en moet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben, de volledige versie van office is erg fijn en hoewel het aanbod van apps klein is heb ik eigenlijk alles wat ik nodig heb. De software is behoorlijk stabiel met de uitzondering van een paar third party apps en de music app (oh de horror van die app) uitzending gemist van de PO loopt bijvoorbeeld vast als je er een andere app naast snapt, wat erg vervelend is.
Het is ook het eerste aparaat (ik heb nog nooit een tablet gehad) waarbij ik me niet zoveel zorgen maak over opladen, met licht gebruik gaat hij soms wel 3 dagen mee en zelfs met intensief gebruik hoef ik hem meestal pas aan het einde van de dag op te laden, iets wat ik niet van mijn smartphone kan zeggen.
Het scherm heeft misschien een wat lage resolutie van 1366x768 maar dat valt binnen de metro interface niet erg op, alleen met kleine tekst op websites is het te zien. Voor de rest is het een mooi scherm met een hoge helderheid.
Dan tot slot de meest opvallende feature van de Surface: het toetsenbord, ik heb er zelf een witte touchcover los bijgekocht en na wat onwennig typen in het begin type ik er nu bijna net zo snel op als op mijn laptop, het wennen duurt niet zo lang, na twee dagen typete ik al sneller dan op een touchscreen.
Dit is volgens mij niet zozeer een traditionele tablet (dat we dat drie jaar na de Ipad al kunnen zeggen!) maar meer een notebook dat als tablet gebruikt kan worden en zo naar mijn idee dan ook zo beoordeeld moeten worden, het aparaat is snel, licht en heeft een goede accu en is voor iemand als mijzelf die vooral gebruik maakt van office en de browser ideaal, nu alleen nog goede apps van google zoals chrome, youtube en maps, want die mis ik wel.

Heb jij ook een Microsoft Surface RT 32GB Zwart?

Reviews door de redactie