Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 256GB 2.5" (SATA-600) @ 560/510MB/s - Bekijk alle specificaties

OCZ Vertex 4 256GB Review

mohblack 6 mei 2013, 491 views

OCZ Vertex 4 256GB

Pluspunten

• Super snel
  • SSD voelt stevig aan
  • Updaten van firmware is makkelijk
  • Stabiel/betrouwbaar ( na firmware update )

Minpunten

• Slechte start met firmware

Beste Tweakers,

Ik ben nu al een tijd in het bezit van de Vertex 4.
Ik heb deze aangeschaft voor in mijn laptop de Asus N56VZ-S4022V.

Instalatie en Prestaties:
Voordat ik een OS heb ge´nstalleerd heb ik eerst een firmware upgrade gedaan.
Na de update heb ik de SSD in mijn laptop gedaan dit past allemaal prima en de SSD voelt erg solide aan.

Ik heb eerst windows 7 ge´nstalleerd om de verschillen te testen tussen een HDD en een SSD.
Hierbij merkte ik al meteen tijdens de installatie dat het veel sneller ging als voorheen. ( installatie via usb stick http://tweakers.net/price...64gb-zwart/specificaties/ )

Hierover kan ik zeggen dat windows een stuk sneller is met alles.
En het veel vloeiender werkte als voorheen met een HDD.

Na een paar dagen testen ben ik overgestapt op windows 8.
Ook dit ging zonder problemen.
En mijn laptop boot en sluit af binnen 10 seconden.

Onder de revieuw staan 4 screenshots van Crystalmark.

Ik weet niet hoe het volzitten van een SSD de prestaties be´nvloed met Crystalmark.
Zoals aangegeven gebruik ik hem nu al een wat langere tijd.
Minimaal 4 maanden en er gaat gemiddeld rond de 5 tot 10 gig per dag op en af.

Firmware:
Zoals iedereen die zich in SSD's verdiept heeft weet dat de vertex series erg slecht waren en onstabiel.
Ik heb daarom meteen de firmware geupgrade en ik heb nergens problemen mee gehad.
Hoewel ik er geen last van heb gehad is het wel slorig dat er zulke fouten op de SSD's zitten/zaten.
Daarom heb ik stabiliteit en betrouwbaarheid 4 sterren gegeven.

Updaten firmware:
Dit ging erg makkelijk, Gewoon de OCZ tool downloaden en updaten.
Bij de tool staat ook netjes bij de firmware versie of hij je harde schijf wist of niet.
Dit is handig om te weten mocht je er al een OS en data op hebben staan.
Daarom de ondersteuning 5 sterren ( ook door het oplossen van de firmware bugs, wat je natuurlijk ook verwachten mag )

Conclusie:
Een redelijk korte revieuw maar ik kan niet anders dan tevreden zijn.
Hoewel de firmware problemen die in het begin aanwezig waren en al verholpen zijn is de slechte start het enige minpuntje van deze SSD.

Heb jij ook een OCZ Vertex 4 256GB?

gebruik hoofdletters ajb
Bedankt voor je reactie, ik heb de revieuw aangepast :)
Mag ik je er op wijzen dat je zelf geen hoofdletter hebt gebruikt in je reactie ;)
Gebruik hoofdletters, punctuatie, juiste afkortingen, volledige zinnen.
Al 4 fouten in een zin van 3 woorden. Iets met de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?

Verder redelijke review, alle puntjes wel afgehandeld.