Specificaties 55" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE55ES6570 Zwart Review

anti-rsca 3 mei 2013, 416 views

Samsung UE55ES6570 Zwart

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bouwkwaliteit
  • Aansluitmogelijkheden
  • Schermgrootte
  • Klantvriendelijkheid en behulpzaamheid Samsung

Minpunten

• SmartHUB

We hebben deze televisie reeds een 4-tal maanden in ons bezit. Bij de Belgische keten Vandenborre gekocht en thuisgeleverd + geďnstalleerd (al had ik de installatie beter zelf gedaan).

Bij de zoektocht naar een televisie, moest dit een LED-televisie zijn van het merk Samsung, liefst met internet toegang en vooral GROOT zijn :).

Na veel 5en en 6en moeder de vrouw kunnen overtuigen om voor de 55" te gaan :D.

De televisie was degelijk ingepakt, folie er omheen en piepschuim. De doos was vervaardigd uit stevig karton. Wat in de doos zat, was een stroomkabel, afstandsbediening (met batterijen) en een voet om de televisie op een kast ofzo te zetten. Dit laatste was overbodig, aangezien ik een Vögels muurbeugel heb gekocht om de TV op te hangen.

Bij eerste opstart van de televisie krijg je een heel duidelijke wizard, waar je de meest kritieke settings kan doen. Wil je de kleuren en dergelijke tweaken, dan moet je dit later in de menustructuur aangeven.
De TV is goed voorzien van aansluitmogelijkheden en je kan heel snel switchen tussen de verschillende mogelijkheden.

Met de standaardinstelling is de kleurweergave een beetje braafjes, om niet te zeggen doods, maar mits wat customization, bekom je heel levendige kleuren, waardoor iedereen die binnenkomt dit ook onmiddelijk opvalt (dat kan natuurlijk ook de grootte van het scherm zijn :D ).

De bouwkwaliteit van deze televisie is zeer goed wat mij betref. Voor hem aan de beugel te hangen, hebben we toch de televisie enkele keren in de handen moeten nemen en dan valt het op dat deze goed in elkaar zit. De plastics zijn stevig en er piept of kraakt nauwelijks iets aan. Ook de vormgeving is mooi en strak, maar als je deze vergelijkt met de nieuwe generatie Samsungs, kan dit nog iets mooier m.i. Ook de afstandsbediening ziet er vrij ouderwets uit.

Wij hebben ¤ 1549,5 betaald en er een gratis skype webcam bijgekregen. Dat is een hele smak geld, maar je krijgt er wel wat voor terug (smartHUB, grote televisie, helder beeld, veel aansluitingen, ...)

De ergernissen die ik heb aan deze televisie zijn enkel gerelateerd aan smartHUB in de 4 maand dat we deze TV hebben, heb ik al 3 keer contact gehad met Samsung ivm smartHUB dat bizarre kuren vertoond. Geregeld verdwijnen al m'n apps, dan kan het zijn dat ze in andere volgordes staan of dat ze er niet allemaal staan, maar opeens staan ze er toch weer... kop nog staart aan te krijgen. Ik moet wel zeggen dat Samsung een mooie service geeft via Twitter, tot nu toe hebben ze steeds naar mij geluisterd en geholpen.

Verder werkt smartHUB ook vrij traag vind ik.

Kortom, voor iemand die een TV van een maatje groter zoekt, ben je bij deze kanjer aan het goeie adres. Hij kost niet onzinnig veel geld en levert hiervoor mooie prestaties.

Heb jij ook een Samsung UE55ES6570 Zwart?