Specificaties 22" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 22PFL3507H Review

Brian-R 3 mei 2013, laatste update op 4 mei 2013, 206 views

Philips 22PFL3507H

Pluspunten

• Aantal aansluitingen voor PC
  • Netwerk aansluiting
  • Geluid
  • Beeldkwaliteit
  • 2x USB aansluting(indien je geen wifi gebruikt)

Minpunten

• Geen wifi zonder extra usb adapter
  • Lezen van USB sorteert op aangemaakt/modified ipv naam
  • Lezen van USB is traag
  • Lezen van Netwerk is traag

Hoi,

Dit zal mijn eerste review ooit zijn *kuch* dus let niet al teveel op fouten.

Ik heb laatst deze TV gekocht omdat ik opzoek was naar een nieuwe monitor maar toen bedacht ik zo ik heb nog een ouwe beeldbuis TV dus als er nog eens TV op kan is het nog beter.

Wat heeft het allemaal

• DVI/VGA-mini-stereoaansluiting van 3,5 mm
  • Composite en Audio: CVBS/Y, Audio L/R
  • Component en Audio: Y Pb Pr, Audio L/R
  • DIGITALE AUDIO-UIT: Cinch
  • SCART: SCART (RGB/CVBS)
  • HDMI 1/2
  • Antenne: 75 ohm, coaxiaal
Zijkant
  • Common Interface: CI
  • 2x USB 2.0
  • Hoofdtelefoons: mini-stereoaansluiting van 3,5 mm
  • HDMI
Waarom ik voor deze TV heb gekozen was het feit dat er bij stond dat je hem via wi-fi kon koppelen en dat die behoorlijk goedkoop was 250. Wifi is echter niet mogelijk zonder de extra wireless usb adapter van philips zelf.

Feature's

TV
Youtube
Verbinden met jouw netwerk
USB opslag lezen
Iets met het personaliseren van kleur/geluid

Vormgeving, Bouwkwaliteit, Afwerking

Over de vormgeving is weinig te vertellen het is gewoon je standaard 22 inch scherm niet echt veel bijzonders aan.
Het gene wat het meest irritant is dat de knoppen voor zappen, etc... achter op zitten dus niet aan de zijkant met duidelijke icoontjes erbij wat is wat. Dit kan behoorlijk vervelend raken als je afstandsbediening kapot is.

De TV is te monitoren op een wall stand of met de bijgeleverde voet. Echter vind ik de voet van de TV niet stevig vast zitten waardoor er nog wat speling inzit.

De afstandsbediening was voor mij wel even wennen omdat ik gewend ben om mijn 1 t/m 9 toetsen boven in te hebben en de rest van de functionele toetsen in het midden of het onderste gedeelte van de afstandsbediening.

Netwerk verbinding

Het aansluiten om je netwerk gaat vrij simpel je gaat naar de home screen en kiest dan settings en kies voor connect to network vrij simpel allemaal.

Met de netwerk verbinding kan je media share vanaf je PC, hierbij is echter een software pakket nodig die je van de Philips site kan downloaden. Nadat je jouw TV hebt geregistreerd bij Philips krijg je een serial waarmee je het software pakket kan activeren tot die tijd is het trial versie.

Nu klinkt dit heel leuk en aardig maar het is jammer genoeg niet zo dat je gewoon naar beneden kan klikken voor dat specifieke filmpje. Nee je moet wachten tot dat die de informatie heeft geleden voordat je weer verder kan.

Het software pakket is wat ik noem niet echt optimaal als je een chaotische folder/schijf hebt want je kan kiezen voor music/video's/foto's/en alles maar het toont niet alles en je kan geen meerdere tegelijkertijd gebruiken.(Tenzij ik iets verkeerds heb ingestelled dat kan ook zo zijn)

USB

Op de TV zitten 2 USB 2.0 aansluitingen waarbij je er al eentje zal verliezen indien je een wireless adapter erin doet.
De eerste keer dat ik mijn externe harde schijf erop aansloot was die behoorlijk traag met alles laden na echter een paar keer ging dit toch wat vlotter. De eerste paar keer ging dit stapvoets en moest die eerste elke file in de map tonen.

Meer volgt

Heb jij ook een Philips 22PFL3507H?