Nokia BH-501 Bluetooth Headset Review

EnsconcE 7 juni 2008, 1.066 views

Nokia BH-501 Bluetooth Headset

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goed geluid
  • Eenvoudig in het gebruik

Minpunten

• De vastlopers

Opnamekwaliteit Score: 4
Sinds kort maak ik gebruik van deze headset. Ik heb hem voor ¤50 bij de Phonehouse gekocht. Deze headset gebruik ik in combinatie met een HTC TyTN II.

Esthetisch gezien is het misschien niet de mooiste headset, het is wel een comfortabele headset. Ik ben wat gevoelig rond mijn oren en kan snel last krijgen van een koptelefoon (in ear, neckband of die bovenop je hoofd zitten). Deze neckband heeft rubber achtige pootjes die achter je oor zitten, naar mijn ervaring is dat comfortabel.

Het geluid dat uit de headset komt is wat aan de donkere kant, maar niet storend. De bass kan overheersen maar met een goede equalizer is het geluid eenvoudig goed te krijgen. Het geluid zelf kan op de headset harder en zachter gezet worden. Deze past niet het volume van mijn telefoon aan, maar het volume van de headset zelf.

Het bellen gaat zeer goed via deze headset. Ondanks dat ik er nog niet veel gebruik van gemaakt heb, heb ik al wel ervaren dat de kwaliteit van het geluid zeer goed is. Ondanks dat de microfoon bij je oor zit, kan de andere kant je zeer goed verstaan. Zelfs als je op de fiets zit met allerlei rumoer om je heen kan de andere kant je nog prima verstaan.

Tijdens het gebruik heb ik al een aantal keer gehad dat de headset zelf "vast" kwam te zitten. Hierdoor kon ik de headset niet meer koppelen. De enige manier waarop deze uit de "vastloper" gehaald kon worden, was door hem even op te laden. Dit is zeer vervelend wanneer je in de trein zit, dan kun je namelijk geen gebruik meer maken van de headset zelf.

Heb jij ook een Nokia BH-501 Bluetooth Headset?

Leuke review, kon beter, maar zegt toch wel iets over je ervaring. Ik lees hier ook over je vastloper.
Ik denk dat het aan de Bluetooth pairing ligt. Probeer eens ipv het op te laden, gewoon opeen opnieuw te pairen met je gsm. Dit gebeurt ook soms met mijn Plantronics 590A.
Ik hoop dat dit je helpt.
Nee, hij loopt wel vast op het pairen. Ik heb het idee dat het komt omdat ik hem te snel pair, maar ik krijg mijn vinger er nog niet helemaal achter. Maar op het moment dat hij vastloopt, kan ik hem juist helemaal niet meer pairen. Uitzetten en/of aanzetten gaat niet. Het blauwe indicator lampje doet dan ook niets meer. Pas op het moment dat ik hem aan de lader doe krijg ik weer een teken van leven. Hij hoeft dan ook maar een miliseconde aan de lader te zijn, dan kan ik hem aanzetten en vervolgens weer pairen.

[Reactie gewijzigd door EnsconcE op 8 juni 2008 11:44]

ik heb dit Headsetje inmiddels ook icm een n82.

Ik heb net een poging gedaan om de prijs in pricewatch aan te passen, maar ja geen Media markt in het lijstje.
Kostte me 35 euro (75 euro bij nokiashop).

Paar korte ervaringen:
- goede kwaliteit geluid (zelfs bass etc)
- geen problemen met het aansluiten
- jammer dat de radio nu niet werkt (geen ingebouwde antenne)
- heel af en toe kleine storingen in het geluid bij muziek (mp3's) beluisteren.
Ik heb deze headset twee maanden geleden gekocht bij digitalsonline, na drie dagen (normaal) gebruik brak één van de schelpen al af van de nekband. Heb inmiddels in andere fora ook gelezen over de fragiele constructie. App. is nu al weer een tijdje in RMA, nog geen uitspraak over evt. garantie.

Tevens de kleine haperingen waargenomen (icm. HTC-Hero).

Voorlopige conclusie: Leuke prijs, redelijk geluid, brakke constructie ---> NIET kopen.