Specificaties Actief oppervlak van 147x92mm met 1.024 drukniveaus - Bekijk alle specificaties

Wacom Bamboo Bamboo Fun S Pen & Touch Review

SuperSjoerd 1 mei 2013, laatste update op 1 mei 2013, 2.193 views

Wacom Bamboo Bamboo Fun S Pen & Touch

Pluspunten

• Ergonomisch
  • Mulit Touch
  • Hardwarematige knoppen
  • Kan draadloos gemaakt worden

Minpunten

• Voelt plastic aan
  • Wat aan de dure kant

Ik heb deze wacom aangeschaft aangezien ik de laatste tijd steeds vaken last van mijn pols krijg wanneer ik een langere tijd achter de computer zit. Na verschillende positieve reacties gehoort te hebben over het merk Wacom en met meerdere mensen heb gesproken die hun muis hebben vervangen voor een pen, heb ik er uiteindelijk maar één gekocht. Het tablet ziet er naar mijn mening gelikt uit, alleen vind ik hem wel (net als de pen) een beetje plastic aanvoelen.

Een groot voordeel van de pen & touch versie is de multi touch ondersteuning. Vooral in combinatie met windows 8 werkt dit zeer goed. Alle swipe acties die je normaal met een touch screen maakt kun je gewoon doen op de tablet.
Het feit dat je daadwerkelijke touch oppervlakte kleiner is dan dat het oppervlakte is, is in het begin wel even wennen, maar dat moet zeker goed komen.

De knoppen op het apparaat zijn ook zeer handig. Je kunt ze gebruiken als macro toetsen (zoals je ziet bij de logitech g19 enz). Ik heb de mijne zo in gesteld dat ze de productiviteit kunnen verhogen. Zo heb ik een scrol knop, een windows knop en de muis knopper erop zitten. Verder zijn de knopjes op de pen ook in te stellen.

In combinatie met een triple monitor setup is het een beetje vreemd in het begin. Doordat de linker bovenhoek gelijk staat aan de linker bovenhoek van het linkse scherm en de rechter onderhoek gelijk staat aan de rechter onderhoek van het aller rechtste scherm is het wat lastig in heb begin om de pen in de goede positie te krijgen, maar net als alles, was dit een kwestie van gewenning.

Al met al een geweldig product. Ook al is de prijs wat aan de hoge kant, ik vind het zijn geld meer dan waard.

Binnen kort word de review uitgebreid met ervaringen in fotobewerkingsprogramma's, ervaring met de draadloze module (eerst even sparen) en foto's van het product.

Heb jij ook een Wacom Bamboo Bamboo Fun S Pen & Touch?

Ik - als linkshandige - ben blij met mijn Wacom Pen en Touch :*). Nu al ruim 1 jaar in gebruik.
Ik vind de pen niet plastic aanvoelen. Het zwarte gedeelte van de pen vind ik meer 'softgrip' achtig aanvoelen.
Foutje

[Reactie gewijzigd door SuperSjoerd op 1 mei 2013 16:31]

Zou je wat meer kunnen vertellen over de triple monitor setup, en het gebruik van deze tablet? Ik draai zelf ook 3 beeldschermen, en ben geïnteresseerd in een tekentablet, maar kan vrij weinig reviews vinden van mensen die het getest hebben.
ik gebruik de deze tablet op mijn werk, met een triple monitor setup. ik ben software ontwikkelaar, dus ik kan niks vertellen over photoshop etc.

In de preferences tool kun je de modus van pen ook naar muis veranderen.
dit houdt dan in dat de punten op het tablet niet meer gemapped zijn aan je monitoren, maar dat de cursor zich gewoon verplaatst met de beweging die je met de pen maakt. werkt prima met de rest als standaard instellingen.