Specificaties 4,2" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

BlackBerry Z10 Zwart Review

cool0 1 mei 2013, laatste update op 1 mei 2013, 2.777 views

BlackBerry Z10 Zwart

Pluspunten

• Nieuwe OS
  • Modern design
  • Goede en snelle browser.
  • Blackberry hub voor al je berichten
  • Toetsenbord werkt superieur.

Minpunten

• Meerdere malen per dag automatische Reboots
  • Vast lopers van applicaties waardoor email niet opgehaald word en je dus weer moet rebooten.
  • BIS is niet meer aanwezig een groot gemis
  • Office 365 intergratie is niet goed, account connectie wordt vaak verloren.
  • Bij het opladen van het toestel moet je de oplader er soms 2x in doen voordat de telefoon ziet dat de oplader is aangesloten.
  • Soms meerdere malen email versturen wanneer de connectie via IMAP loopt.
  • Telefoon crasht soms en wordt dan heel heet, zelf zo heet dat je hem niet vast kan houden en dat hij lijkt door te branden wij hebben steeds de batterij eruit getrokken om dat te voorkomen.

De reden dat wij de Z10 wilden testen is dat de oudere BlackBerry toestellen die wij hadden, de Bold 9900 en de Torch, voor ons voldeden en qua email perfect waren. Wij zijn een klein bedrijf en de BIS oplossing van Blackberry was ideaal. De telefoons zelf waren zeer degelijk (gingen bijna niet stuk zelfs niet na het vallen op een ijzeren scheepsvloer). Echter merkte wij ook dat de oude toestelen niet meer voldeden qua webbrowsing en handige apps dus moest er een vervanger komen.

Na 6 jaar lang Blackberry trouw te hebben gebruikt en het overwegen van een nieuw toestel wat moderner is hebben wij voor de zaak gekozen om de Z10 te testen, dit is een toestel wat zou moeten voldoen aan de huidige markt qua aps etc.

De Z10 wanneer uitgepakt lijkt op een grotere Iphone en de bediening van het geheel is zeer innovatief de swipes werken vloeiend, lekker en natuurlijk. Zelfs zo natuurlijk dat ik bij mijn ipads nu aan het swipen ben terwijl ik op een home knop moet drukken en dat dan weer best ouderwets aanvoelt.

Deze review is geschreven na aanleiding van het testen van 3x een Z10 toestel, met het gebruik van de eerste update.

Tijdens het werken met het toestel merkte wij al op dat Office 365 niet goed wilde werken met de Z10 de connectie werd verloren en niet meer hersteld. Ook herstarten de telefoon soms spontaan wat vreselijk irritant is want je komt er pas achter als je hem uit je broekzak haalt en je het scherm ziet van Pincode invoeren.

Ook de email functie is dramatisch op de Z10, waar Blackberry heer en meester was hebben ze dat in de Z10 overboord gezet, nog nooit heb ik zoveel email issues ervaren als met de Z10

Het toestel loopt soms vast en wordt dan loeiheet.

Al voelt het toestel in eerste instantie goed aan, er zijn teveel issues met het toestel aanwezig. Ook de internet fora onderbouwen wat wij mee gemaakt hebben en doen je afvragen als Blackberry er wel iets aan wil doen. De telefoon is nog niet "af" en te gehaast op de markt gezet. Voor ons is dit jammer want wij zullen nu uitwijken naar een ander merk.

Heb jij ook een BlackBerry Z10 Zwart?

5 sterren op gebruiksgemak? Een uitvallende gsm, het missen van oproepen en dergelijke wat het gevolg zijn beinvloeden het gebruiksgemak niet? En zoals je aanhaalt de slechte email client?het niet werken van de office app? Het opladen?
Ja het gebruik van het toestel (wanneer de apps werken etc) is uitstekend daarmee bedoel ik dus de bediening hoe ze dat hebben bedacht. Uiteraard met zoveel problemen is het een hopeloos toestel maar de bediening zelf en het leren van een nieuw OS heb je snel onder de knie.

Als de lijst met problemen verholpen zou zijn dan zou dat de betrouwbaarheid flink verhogen.
Problemen zijn bij BB bekend:
Reboot: http://www.blackberry.com/btsc/KB34039

Zoek maar op; Z10 IMAP stops working
of Z10 heats up during crash

etc.
Review gebaseerd op 3 verschillende Z10's? Alle drie toestellen vertonen dezelfde mankementen? Wel apart dat ik dezelfde mankementen in geen enkele andere review ben tegengekomen...
1 van de Z10s werd gloeiend heet. De andere 2 nog niet. Verder zijn de issues wel identiek.

Google eens op: Z10 Heating up of Z10 Office 365 issue of Z10 not charging etc. Stuk voor stuk zul je ze zien.
Wel apart dat jij wel alle issues tegenkomt bij 3 toestellen.

Zelf heb ik een z10 Black en ben geen 1 van jou minpunten tegen gekomen (de office intergratie geen ervaring mee) alles werkt perfect en soepel mijn BlackBerry draait op : 10.0.10.738 en straks ook op 10.1 :Y)
Tja het is niet dat wij willen dat die faalt :). Maar omdat wij zoveel issues met de toestellen hebben gehad tijdens het testen zijn ze ook weer retour gegaan.

De Z10 was een heerlijk toestel als die werkte maar de modellen die wij hadden werkte dus niet en daardoor stappen wij dus over naar een windows phone of Iphone.
Onder welke firmware heb je ze eigenlijk getest?

Je had ook de nieuwste 10.1 op een van je toestellen kunnen uit proberen.
Ze hebben een hele lijst met bugfixes.
De laatst beschikbare dus net niet 10,1.
Ik weet niet welke toestellen jij in vredesnaam hebt gekregen, maar er zijn weinig meldingen van zoveel reboots als jij meldt. Ik vind de Z10 een toestel om rekening mee te houden en het wordt alleen maar beter. De volgende update, 10.1, gaat het toestel (nog) beter maken.
Ik ben erg benieuwd hoe de ervaringen nu zijn. Ik heb nu twee weken een Z10 in bezit en ik herken geen van de hier geschetste problemen. Zou je misschien de recensie willen updaten met 10.1?
Ik kan deze helaas niet meer updaten, na de issues die wij hebben gehad hebben we de telefoons ingeleverd en zijn overgestapt op een Iphone. Moet wel zeggen dat de Z10 gebruiksvriendelijker was dan Iphone bv. het toetsenbord op de Z10 detect als je engels of nederlands typt bij de Iphone is dit enkel of Nederlands of Engels.

Anyway voor ons was het email het belangrijkste en dat werkt nu.