BlackBerry Z10 Zwart Review
De reden dat wij de Z10 wilden testen is dat de oudere BlackBerry toestellen die wij hadden, de Bold 9900 en de Torch, voor ons voldeden en qua email perfect waren. Wij zijn een klein bedrijf en de BIS oplossing van Blackberry was ideaal. De telefoons zelf waren zeer degelijk (gingen bijna niet stuk zelfs niet na het vallen op een ijzeren scheepsvloer). Echter merkte wij ook dat de oude toestelen niet meer voldeden qua webbrowsing en handige apps dus moest er een vervanger komen.
Na 6 jaar lang Blackberry trouw te hebben gebruikt en het overwegen van een nieuw toestel wat moderner is hebben wij voor de zaak gekozen om de Z10 te testen, dit is een toestel wat zou moeten voldoen aan de huidige markt qua aps etc.
De Z10 wanneer uitgepakt...
Pluspunten
Nieuwe OS Modern design Goede en snelle browser. Blackberry hub voor al je berichten Toetsenbord werkt superieur.
Minpunten
Meerdere malen per dag automatische Reboots Vast lopers van applicaties waardoor email niet opgehaald word en je dus weer moet rebooten. BIS is niet meer aanwezig een groot gemis Office 365 intergratie is niet goed, account connectie wordt vaak verloren. Bij het opladen van het toestel moet je de oplader er soms 2x in doen voordat de telefoon ziet dat de oplader is aangesloten. Soms meerdere malen email versturen wanneer de connectie via IMAP loopt. Telefoon crasht soms en wordt dan heel heet, zelf zo heet dat je hem niet vast kan houden en dat hij lijkt door te branden wij hebben steeds de batterij eruit getrokken om dat te voorkomen.
Eindoordeel
Na 6 jaar lang Blackberry trouw te hebben gebruikt en het overwegen van een nieuw toestel wat moderner is hebben wij voor de zaak gekozen om de Z10 te testen, dit is een toestel wat zou moeten voldoen aan de huidige markt qua aps etc.
De Z10 wanneer uitgepakt lijkt op een grotere Iphone en de bediening van het geheel is zeer innovatief de swipes werken vloeiend, lekker en natuurlijk. Zelfs zo natuurlijk dat ik bij mijn ipads nu aan het swipen ben terwijl ik op een home knop moet drukken en dat dan weer best ouderwets aanvoelt.
Deze review is geschreven na aanleiding van het testen van 3x een Z10 toestel, met het gebruik van de eerste update.
Tijdens het werken met het toestel merkte wij al op dat Office 365 niet goed wilde werken met de Z10 de connectie werd verloren en niet meer hersteld. Ook herstarten de telefoon soms spontaan wat vreselijk irritant is want je komt er pas achter als je hem uit je broekzak haalt en je het scherm ziet van Pincode invoeren.
Ook de email functie is dramatisch op de Z10, waar Blackberry heer en meester was hebben ze dat in de Z10 overboord gezet, nog nooit heb ik zoveel email issues ervaren als met de Z10
Het toestel loopt soms vast en wordt dan loeiheet.
Al voelt het toestel in eerste instantie goed aan, er zijn teveel issues met het toestel aanwezig. Ook de internet fora onderbouwen wat wij mee gemaakt hebben en doen je afvragen als Blackberry er wel iets aan wil doen. De telefoon is nog niet "af" en te gehaast op de markt gezet. Voor ons is dit jammer want wij zullen nu uitwijken naar een ander merk.
Reacties (12)
Als de lijst met problemen verholpen zou zijn dan zou dat de betrouwbaarheid flink verhogen.
Reboot: http://www.blackberry.com/btsc/KB34039
Zoek maar op; Z10 IMAP stops working
of Z10 heats up during crash
etc.
Google eens op: Z10 Heating up of Z10 Office 365 issue of Z10 not charging etc. Stuk voor stuk zul je ze zien.
Zelf heb ik een z10 Black en ben geen 1 van jou minpunten tegen gekomen (de office intergratie geen ervaring mee) alles werkt perfect en soepel mijn BlackBerry draait op : 10.0.10.738 en straks ook op 10.1
De Z10 was een heerlijk toestel als die werkte maar de modellen die wij hadden werkte dus niet en daardoor stappen wij dus over naar een windows phone of Iphone.
Je had ook de nieuwste 10.1 op een van je toestellen kunnen uit proberen.
Ze hebben een hele lijst met bugfixes.
Anyway voor ons was het email het belangrijkste en dat werkt nu.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn