Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFL4258H Review

P.Karduks 1 mei 2013, 5.194 views

Philips 32PFL4258H

Enschede, wo 1 mei 2013.

Deze maand heb ik een Philips 32PFL4852H gekocht voor mijn eigen kamer.
In maart van dit jaar kwam hij op de markt. Een televisie van 81 cm.
Het beeld is scherp. Het beeld is natuurgetrouw wat betreft de kleuren.
Door het ontbreken van ambilight houdt het beeld wel abrupt op, links en rechts.
De processor is tamelijk snel, dus de bediening verloopt ook nogal snel.
Het geluid is goed, alhoewel het aansluiten van de geluidsinstallatie aan te raden is.
Een fijn apparaat om televisie te kijken. En, tot nu toe bijna geen fouten.

Vergeleken met de Philips 37PFL7656H van eind 2011 in de huiskamer,
met de beste beeldkwaliteit toen (en ook nog in 2012 volgens de Duitse bladen):
Er is geen groen-waas meer.
Geen hardware en software fouten tot nu toe. (Beeld staat niet even stil, geluid valt niet even uit.)
Een snellere processor zodat de bediening sneller is, zeker op internet.
Op internet zijn een toetsenbord en een muis te gebruiken.
Geen ambilight.

Ik kijk televisie via Ziggo, satelliet (vrije zenders) en internet.
1.Kabeltelevisie met de Humax IRHD-5300C HD-kabelontvanger en een HDMI-kabel. Prima beeld.
(Met de Humax IR-FOX-C SD-kabelontvanger en een scart-kabel een goed beeld.)
2.Satelliet-televisie met de Ditalbox Imperial-HD5-twin ontvanger
en een HDMI-kabel, een prima beeld.
Ook met de Smart CX01 HD-satelliet-ontvanger en een HDMI-kabel een prima beeld.
(Met de Maxplus HTS 2100S SD-satelliet-ontvanger en een scart-kabel een goed beeld.)
3.Via internet gaat het tamelijk snel met TV en video's kijken en websites bekijken. Ook die beelden zijn goed.

De volgende hardware heb ik aangesloten:
-Kabel-ontvanger en satelliet-ontvanger op de scart- of hdmi-ingang voor TV kijken.
-Harde schijf en geheugenstick op de usb-poort.
Voor luisteren naar muziek en kijken naar films, video's en foto's.
-Een toetsenbord en een muis op de usb-poorten voor makkelijker surfen via de browser op internet.
-De PC of de laptop op de hdmi-ingang.
-De koptelefoon of de geluidsinstallatie(stereo)op de koptelefoon-ingang.
Het werkt allemaal.

Het apparaat is dus ook een media-speler.
Maar, niet alle soorten bestanden kunnen geopend worden...
Het is geen e-reader, dus hij leest geen epub-, pdf- en tekst-bestanden.
Ook doc-bestanden kunnen niet gelezen worden, laat staan bewerkt en opgeslagen.
Mpeg4-bestanden kunnen niet bekeken worden.
Emailen via webmail en je eigen email-adres is niet mogelijk.

Sluit dus een laptop of PC via hdmi-kabel aan op de TV en je hebt de beste mediaspeler die er is!
Met andere woorden gebruik je laptop of PC als mediaspeler en de TV als monitor.
Emailen, tekstverwerken, internetten, allerlei bestanden bekijken en beluisteren en naar internet-zenders luisteren gaat op de bekende manier, veel plezieriger en sneller.

Maar, het blijft een fijn apparaat om televisie te kijken en vanaf de harde schijf muziek te beluisteren en films en series te bekijken. Ook surfen via op internet gaat goed en levert direct een groot beeld op.

Peter Karduks.

Heb jij ook een Philips 32PFL4258H?

Bedankt voor de review. Ik heb een vraag over de internetaansluiting. Heeft deze tv Wifi en kan je direct op het netwerk of is deze alleen Wifi ready waarbij je nog een apart apparaatje moet aanschaffen?

Thanks
Deze TV heeft Wifi. Bij mij werkt dat via de Ziggo router.
Ik zit vaak, dus draadloos, via de betreffende app van Philips naar HardwareInfo TV te kijken.
Ook via apps naar nu.nl, Programma gewist en Buienradar.
Ook via WIfi en de ingebouwde browser op internet.
Hang er dan wel een toetsenbord aan via USB.

Groetend, Peter Karduks.
Ik zou deze willen gebruiken voor het afspelen van films (via USB). Het is jammer dat altijd zo onduidelijk is welke codecs ondersteund worden. Is daar mee info over?

[edit]
Toch wat gevonden:
Multimediatoepassingen
Videoweergaveformaten: Containers: AVI, MKV, H264/MPEG-4 AVC, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, WMV9/VC1
Muziekweergaveformaten: AAC, MP3, WMA (versie 2 tot versie 9.2)
Beeldweergaveformaten: JPEG

[Reactie gewijzigd door ArnieNFW op 6 januari 2014 09:55]

Ervaring met Netflix op deze TV?
Hier speelt hij via WiFi.Gewoon Blueray bestanden van mijn NAS-server af. Top TV.
Niet te geloven wat een kwaliteit en mogelijkheden.

[Reactie gewijzigd door clemensvanos op 15 april 2014 01:51]