LG Nexus 4 16GB Zwart Review

sd2013Newbie 1 mei 2013, 2.146 views

LG Nexus 4 16GB Zwart

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Positief over de accuduur
  • Mooi helder scherm
  • Nog net met 1 hand te bedienen

Minpunten

• Bij het geluid op maximaal klinkt het wat schel.
  • Krasgevoelige achterkant
  • Geen SD kaartslot

In het algemeen
Ik ben nu 2 weken in het bezit van een LG Nexus 4 16GB.
Gekocht voor 349 euro. De verhouding prijs/kwaliteit is zeer goed bij deze volwaardige smartphone.
De telefoon heeft een helder en scherp scherm. De omvang telefoon is voor mij net niet te groot.
Ik kan de smartphone wel bedienen met 1 hand. (heb aardig grote handen)
Ik heb naast de Nexus 4 ook een iPhone 4 in mijn bezit. Ik hou van diversiteit. ;)

Hardware
De hardware doet goed zijn werk in de praktijk, apps starten snel op en ook mulitasken en het spelen van games gaat prima en zonder haperingen. De camera start en reageert ook lekker snel. De 16GB is voor mij meer dan voldoende. Let wel op dat je in de praktijk 13GB overhoud, de rest is voor het besturingssysteem.

Verschil Nexus 4 ten opzichte van de iPhone 4
Het voordeel van Android is de vrijheid, aansluiten op de computer en je .MKV naar je telefoon slepen zonder te converteren. Het grootste verschil is het schermformaat, en daar is eigenlijk ook alles mee gezegd. Qua snelheid merk ik niet heel veel verschil.

Uiterlijk
Het toestel is dun, licht en ligt prima in de hand!
De voorkant bevat geen fysieke knoppen en dat mis ik eigenlijk niet. De voorkant ziet er daardoor strak uit.
De achterkant is erg krasgevoelig, iets waar bij de iPhone wat beter over nagedacht is.

Accuduur
Met Android 4.2.2 is de accuduur bij algemeen gebruik (internet,whatsapp,social media) echt goed.
Met automatische helderheid gaat de Nexus 4 langer mee dan mijn iPhone 4!
Je redt een lange werkdag makkelijk met een Nexus 4.

Al met al een prima aankoop. Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.
De achterkant heb ik wel beschermd met een siliconen hoesje i.v.m. de krasgevoelige achterkant.
De prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed en met een ritje naar Duitsland kan de aankoopprijs een stuk lager uitvallen dan hier in NL.

Heb jij ook een LG Nexus 4 16GB Zwart?

Als je even toelicht wat er beter kan, dan onthoud ik dat bij de volgende review.
Je zou natuurlijk wat meer kunnen vertellen over welke specs deze telefoon heeft, nu voegt de tekst eigenlijk nauwelijks iets toe. Of laat bijvoorbeeld ook de foto-kwaliteit zien met de daadwerkelijke foto's erbij gevoegd.
Kijk maar eens naar hooggewaardeerde reviews en kijk wat die Tweakers allemaal toelichten en erbij zetten! ;)
waardeloze review sd, dat kan veel beter
Dank. Ga zeker wat met jullie feedback doen ;)
Waar heb je je telefoon gekocht?
Zou je me de link kunnen doorsturen?
Ben zelf ook op zoek naar een (zo goedkoop mogelijke) lg nexus 4
Alvast bedankt ;)
@androidfreak18

Bij de Mediamarkt in Nordhorn (Duitsland).
349 euro.