Steelpad S&S Review

wsLy 6 juni 2008, 757 views

Steelpad S&S

Pluspunten

• Erg fijne muismat, waar je muis met teflon voetjes soepel overheen glijd.
  • Ook zeer fijn in gebruik om op de pixel te aimen.

Minpunten

• Misschien aan de kleine kant voor mensen die grote afstanden afleggen met hun armen tijdens het gamen.
  • Na veelvuldig gebruik begint de muismat 'ruw' te worden, hierdoor glijd de muis niet meer fijn en wordt erg accuraat aimen moeilijker.

Ik heb de Steelpad S&S nu meer dan 2,5 jaar. Destijds had ik deze aangeschaft, ofja mijn moeder voor mij, bij Regenboog Computers Maastricht (nu failliet) de prijs bij deze zaak was toen iets van 40 euro...

Mijn voorkeur ging uit naar de Steelpad S&S omdat ik een Logitech G5 had en deze twee samen waren een goede combinatie.
De muismat heb ik ongeveer een jaar lang gebruikt zonder teflon voetjes op de G5, toen ik deze erop zette gleed hij veel fijner en had ik niet meer zoveel weerstand als zonder de voetjes.

Na ongeveer 2,5 jaar in mijn bezit te zijn wordt het tijd voor vernieuwing omdat het midden van de muismat gewoon ruw aan het worden is, hier glijd de muis niet meer goed en als je dit gedeelte gebruikt om te aimen dan kun je niet precies op de pixel aimen. Ik ben dus genoodzaakt om uit te wijken naar de zijkanten die wel nog redelijk intact zijn mbt het oppervlak.

Maar al met al is dit een geweldige muismat, ik raad hem alleen niet aan aan mensen die grote afstanden afleggen met hun armen tijdens het gamen. De muismat is maar 32x27cm.

• Logitech G5
  • Windows XP

Heb jij ook een Steelpad S&S?

Deze muismat slijt echt snel :/ ik vind het juist het belangrijkst dat een 'gamer'muismat consistent blijft.
Ja vandaar dat ik een andere zoek.. Het is gewoon niet meer te doen om erg accuraat te aimen met het midden van de mat, dat gedeelte glijd vrijwel totaal niet meer.
De cursor verspringt ook vaak genoeg een beetje als je in dat gebied bent...

edit//

De nieuwe S&S heeft een laag die beter beschermd waardoor hij minder snel slijt.

[Reactie gewijzigd door wsLy op 7 juni 2008 15:09]

Voor wat voor soort muizen zou deze muismat geschikt kunnen zijn?
Jammer dat de muismat niet voorkomt in deze grote test bij hardware.info.
Hoewel de prijs gedaald is naar 26,95 (dat is dan de laagste prijs) zou het toch nog de duurste uit de test geweest zijn .... :P Dus het is niet echt voor een dubbeltje op de eerste rang.

/edit wsLy
Ik bedoel welke soort, niet types, dus laser, optisch, bal, zijn er nog andere (?),....

[Reactie gewijzigd door Pjerry op 7 juni 2008 12:47]

De S&S wordt vaak gebruikt in combinatie met de Logitech G5 en dan nog G5 teflon voetjes van Steelpad.

Volgens mij was het ook goed te doen ism de MX518 van Logitech.
De Razer Copperhead was er niet zo fijn op aangezien ik dat samen met een vriend had getest.