Samsung Galaxy S4 16GB Zwart Review

BenjaminvSoest 29 april 2013, laatste update op 12 september 2014, 6.663 views

Samsung Galaxy S4 16GB Zwart

Pluspunten

• Snelste processor.
  • Prachtig 5'' Amoled Full-HD scherm.
  • Ongelooflijk veel features.
  • Plastic design (is zowel een nadeel als een voordeel)

Minpunten

• Lijkt teveel op zijn voorganger, de S3.
  • Plastic design (is zowel een nadeel als een voordeel)

Eerste indruk:
Op de redactie van Besteproduct.nl heb ik de Samsung Galaxy S4 grondig kunnen testen en vergelijken met andere toptoestellen zoals de HTC One, de Sony Xperia Z en natuurlijk de Samsung Galaxy S3.

Wat mij als eerste opviel in vergelijking tot de Samsung Galaxy S3 is dat de behuizing iets kleiner is geworden en het scherm groter, namelijk 5 inch in plaats van 4,8 inch. Omdat het verschil erg klein is brengt dat één groot nadeel met zich mee, namelijk dat de toestellen bijna identiek lijken. Totdat we de telefoons omdraaien, dan zien we namelijk een prachtige chromen rand aan de zijkant van de S4 en een plastic achterkant met een leuk printje. Ook is de S4 iets hoekiger afgerond op de plaatsen waar de S3 juist rond is afgewerkt

Specificaties:
De Samsung Galaxy S4 draait op android 4.2 met Samsungs eigen schil touchwiz eroverheen, heeft een full-HD scherm en een krachtige snapdragon 600 processor. Dat is trouwens dezelfde processor als die in de HTC One zit, alleen is die van de S4 op 1,9ghz geklokt en de HTC One op 1,7ghz. Maar dat verschil is in de praktijk nauwelijks te merken en zal je ook alleen maar in benchmarks terugzien.

Features:
De S4 zit, net zoals zijn voorganger, boordevol softwarematige functies, zoals smart stay, direct call en S-voice. Maar hij heeft ook features die we nog niet zijn tegen gekomen bij de S3, de één zal meer gebruikt worden dan de ander, maar een aantal voorbeelden hiervan zijn:
Smart scroll: Een functie die jouw hoofd in de gaten houdt. Wanneer jij je hoofd naar beneden of -naar boven knikt gaat het scherm automatisch scrollen.
Air view: Air view kennen we ook al van de Samsung Galaxy note 2. Door Air view wordt het pennetje al herkend als deze boven het scherm wordt gehouden, maar bij de S4 hebben ze dit zelfs zo aangepast dat dit nu ook mogelijk is met je vinger.
Smart pause: Wanneer je een filmpje kijkt en je kijkt weg zal het filmpje automatisch op pauze springen en weer verder gaan als je weer terug kijkt.
Infrarood: Net zoals de HTC One beschikt de S4 over infrarood. Dit kan gebruikt worden om bijvoorbeeld met een speciale applicatie je hele televisie te bedienen.

Overig:
De camera heb ik niet uitbundig kunnen testen en daarvoor adviseer ik jullie om naar de website te gaan van Besteproduct.nl en de camera vergelijkingen te bekijken.
Ook de accuduur is mij niet bekend, daarop zullen we nog even moeten wachten totdat Besteproduct de cijfers online zet.

Concurrentie:
Wanneer de S4 uitkomt is er erg veel concurrentie op de markt, zoals de HTC One en de Sony Xperia Z. De verschillen tussen de toestellen zijn klein. Wil je een waterdichte telefoon dan kies je de Xperia Z van Sony. Voor een telefoon met een prachtige aluminium behuizing kies je de One van HTC . Maar is het voor jouw belangrijk dat de processor het beste van het beste is en spreken de functies van Samsung jou erg aan, Dan is de Samsung Galaxy S4 een zeer goede koop!

Conclusie:
Al met al is het nieuwe vlaggenschip van Samsung niet heel erg vernieuwend en kun je overwegen om voor de ¤300,- goedkopere Samsung Galaxy S3 te gaan! Want erg veel van de nieuwe functies van de S4 zullen we waarschijnlijk ook terug gaan zien in de nieuwe software update voor de Samsung Galaxy S3.

Basbvwebshop

Heb jij ook een Samsung Galaxy S4 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

Sorry hoor, maar wat een bullshit review. Het is meer een advertorial voor de genoemde site. Dit had ik ook kunnen schrijven als ik het toestel niet had gehad...
heeft niets te naken met trollen... dit is gewoon een slechte advertorial.

Of ga je dit nu ook wissen omdat je geen kritiek duldt?
Ben (erg) benieuwd wat er uit de accu/batterij(test/duur) komt en hoe degelijk de chrome-like omlijsting is (oogt me niet al te robuuust) ;)

edit: Wellicht zijn ook de benchmarks van http://www.androidbenchmark.net/ een nuttige toevoeging voor je review (de Exynos met IT PowerVR SGX544MP3 gpu komt hier zichtbaar sneller uit de test dan de Qualcomm + Adreno 320).

[Reactie gewijzigd door born4trance op 29 april 2013 23:27]

mwah, daar valt over te twisten
voordelen:
- is duurzamer dan aluminium (zacht) of glas (bros)
- laat radio golven door itt metaal
- is lichter dan metaal

nadelen:
- aluminium heeft een wat luxure uitstraling dan kunststof