Specificaties Tower, 6 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

NZXT Switch 810 Glossy Black Review

Burakius 29 april 2013, 293 views

NZXT Switch 810 Glossy Black

Pluspunten

• Groot (bigger is better)
  • Hybride, je kunt alle kanten hiermee op
  • Mogelijkheid tot 420 rad bovenin, 240 beneden en nog meer
  • Genoeg ruimte voor push-pull configuraties
  • SD slot
  • Fan's aansluitpunt, met molex gevoed
  • Dust-filters
  • LED bij IO shield

Minpunten

• Dust-magnet
  • Plastic bovenkant niet rigide
  • Voorkant klep opent moeizaam
  • Voorkant kast gaat op niet-sjieke manier open
  • Mits geen "gereviseerde" panel, 1 fan van koeler aansluitbaar, andere via omweg

Gezien er zeer weinig reviews zijn over deze kast en ik sinds kort hierover beschik, leek het mij wel handig om een basale review hierover te schrijven en tevens ook als baken te kunnen fungeren voor sommige vragen, ergo het is moeilijk te vinden op internet of bijvoorbeeld een corsair hydro h110 past in deze kast.

De reden om deze kast te kiezen is duidelijk: Je wilt flink uitpakken met waterkoeling of zoals ik heb gedaan, totaal zonder rationele argumenten aanschaffen om een pimp te zijn onder de pc gamers.

Op moment van schrijven is deze kast niet eens meer te koop, maar ik heb het destijds gekocht voor ~150 euro. Is dit duur voor zo een kast? Ik vind van niet. Je kunt met deze kast zoveel kanten op. Het faciliteert heel veel mogelijkheden en tevens is het gemaakt van goed kwaliteit en dus altijd een goede investering. Op het plastic'en bovenkant na die niet echt rigide is. Maar goed als je echt Duits staal wilt, dan suggesteer ik een Corsair 900D te nemen. Het plastic irriteert niet voor mij en de rest van de kast is echt solide.

De kast is aanwezig in 4 varianten zijnde: Wit (glossy), Zwart (glossy), Zwart (mat) en Gunmetal (zwart/groen). Zelf heb ik, zoals te zien in de foto's, gekozen voor een zwarte versie. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar laat ik dit zeggen: De foto's geven niet een goed beeld van hoe daadwerkelijk mooi dit ding in real-life is. Hij is echt groot en het glossy gebeuren irriteert niet. Helaas is het wel echt een dust-magnet!

Koelingsmogelijkheden

Er is genoeg plek voor koelen zoals al eerder is opgemekrt. Er is een kaartje waar 6 fans aan aangesloten kunnen worden d.m.v. een molex. Deze zijn helaas niet met fan-control. Verder is er intern plek voor: 3 fans boven, 2 fans vanuit de "hdd racks" , 1 aan de achterkant (welke omhoog en omlaag te zetten is) en 2 beneden. Ten slotte nog 2 intake fans. Allen 140mm of 120mm.

Wat betreft de H110 die ik er in heb gezet: 1 fan is heel erg moeilijk aan te sluiten. Deze heb ik helaas aan de non-control kaart moeten vastprikken. Als je de gereviseerde panel hebt (check dit zeker vr je gaat bestellen) is dit geen probleem. Voor de rest komen de gaten wel overeen. Er is genoeg ruimte voor push en pull configuraties.

edit:

Als iemand ideetjes heeft voor kopjes hoor ik het graag. Of als men vragen heeft kan er een mailtje gestuurd worden.

Heb jij ook een NZXT Switch 810 Glossy Black?