Specificaties Radiogestuurde muis en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sweex Wireless Mouse zwart Review

kumgango 28 april 2013, 326 views

Sweex Wireless Mouse zwart

Pluspunten

• mooie bouwkwaliteit
  • mooie vormgeving
  • usb ontvangertje kan IN de muis zelf gestoken (opgeborgen) worden waardoor je hem minder snel kwijt raakt
  • meegeleverde batterij, werkt prima op grote afstand
  • geen licht aan de onderkant + 1 batterij +500 uur geclaimde werktijd + het feit dat de muis zichzelf uitschakelt bij 2 min buiten gebruik oid wekt de indruk dat hij energiezuinig is
  • DPI instellen kan een voordeel zijn, zelf vind ik het verschil moeilijk te bemerken maar het is gewoon een precieze muis

Minpunten

• Enigszins bescheiden van formaat, (GEEN minimuis!)
  • Meegeleverde batterij zit verstopt in het karton in de onderkant van de verpakking, kans is aanwezig dat je hem per ongeluk weggooit als je niet de hele verpakking aan stukken scheurt om te zien wat er in zit.

Ik kocht voor zo'n 14 euro inclusief porto een draadloze muis omdat ik vanuit mijn bed films stil wou kunnen zetten tijdens het kijken op mijn computer. Ook wilde ik hem kunnen gebruiken voor mijn werk (engineering). Toen de muis aankwam viel direct het strakke design en de goede afwerking op. Het muisje voelt robuust aan en er is duidelijk over nagedacht. Details zoals een opbergplaatsje voor de ontvanger (die je in de pc steekt bij gebruik maar tijdens het reizen mogelijk vewijderd) onderstrepen dat. Verder staat er op de verpakking dat er 12 jaar fabrieksgarantie wordt gegeven en dat de muis minimaal 500! uur op een AA batterijtje mee moet kunnen gaan. Dit betekent dat bij bovengemiddeld gebruik maximaal eens per halfjaar een batterijtje vervangen dient te worden. Voor mij is dat zeker acceptabel aangezien mijn vorige muis 2 AAA batterijtjes per 2 weken leeg zoog.

Op dit moment ( 24.04.2013) heb ik de muis een week in gebruik en uiteraard nog geen batterijtje vervangen. Mocht de meegeleverde batterij (let op hij zit verstopt in het karton onderin de plastic verpakking) veel korter mee gaan dan verwacht dan zal ik daar zo snel mogelijk hier een opmerking over plaatsen.

DPI
Tijdens het tekenen in een 3d programma had ik een heel klein onderdeel om aan te tikken. Met het verstellen van de DPI knop wilde dat net iets makkelijker dan normaal. Zelf vind ik het verschil wel moeilijk (lees nauwelijks) merkbaar. Het is gewoon een goede, precieze muis. Ik denk dat je een doorgewinterde (shooter)gamer moet zijn om nadelen aan deze muis op gebied van precicie op te merken en dat ben ik niet, dus hierbij sluit ik dit hoofdstuk af ;).

Al met al ben ik echt 100% tevreden met deze muis, ik denk dat deze muis voor 95% van de gebruikers aan alle eisen voldoet. Ik raad hem aan!

09.07.2013 UPDATE: Ik gebruik de muis nog steeds met zijn originele batterij, de muis is ruim 60 uur per week in gebruik (werk en prive) dus tenzij er een super batterij in zit (waar het niet op lijkt) kan ik nu met zekerheid zeggen dat de muis zeer energiezuinig is.

Heb jij ook een Sweex Wireless Mouse zwart?

Heb je er last van dat ie aan de kleine kant is als je bijv. gaat gamen?
Hey Floris,

Ik zelf heb er geen last van, ondertussen heb ik m natuurlijk al een hele poos, dus misschien is het ook gewenning. Maar hij is wel zo bol dat hij goed in je hand past (als je een beetje middelgrote handen hebt). Zelf ben ik 1.88 en heb ik voor mijn lengte normale handen dus als je een beetje van normale proporties bent en niet per se een hele grote muis wilt zou het wel moeten lukken.

Gr kumgango