HTC Windows Phone 8S Zwart Review

polkadotNewbie 28 april 2013, 2.336 views

HTC Windows Phone 8S Zwart

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Design
  • Koppeling met Microsoft account voor mail e.d.

Minpunten

• Onbruikbaar door te weinig geheugen
  • Camara is matig

4GB geheugen is echt te weinig voor een Windows Phone!

Ik heb deze telefoon nu een paar maanden in bezit.
Voorheen had ik een Android, dus Windows was echt wennen.
Er zijn minder apps voor Windows, maar de belangrijkste apps zijn er meestal wel, of je kunt alternatieven vinden.
Bijvoorbeeld Endomondo waar ik voorheen Runkeeper gebruikte.
Verder werkt Whatsapp minder goed.

De telefoon zelf werkt goed, nadat de gewen periode over is.
Hij ziet er goed uit, voelt stevig aan. De foto's zijn echter matig, maar dat vind ik niet erg.
De baterij gaat lang genoeg om mee en de GPS ontvangst is beter dan die van mijn vorige toestel. (samsung gio)
De resolutie mag dan lager zijn dan de meeste toestellen, maar dankzij die lage resolutie houdt de baterij het langer uit en een hogere resolutie heeft niet zo heel veel toegevoegde waarde.

MAAR...
Er is een minpunt dat zo groot is dat de telefoon snel onbruikbaar wordt, zolang HTC of Windows hier niets aan doet...

Die 4GB Intern geheugen is een probleem. Dit wordt opgeslokt door Windows en andere vaag-heden en er is heel weinig over om apps op te zetten en te gebruiken.
Een micro SD kaart kun je gebruiken voor foto's, maar je kunt er geen apps op zetten en ook gebruiken apps de kaart niet als werk geheugen. De gesprekken met foto's van Whatsapp kun je niet op de SD kaart zetten. De gesynchroniseerde emails kun je ook niet op de SD kaart zetten.
Met elke update van Windows wordt de telefoon minder bruikbaar. Ik heb er al veel apps afgegooid en instellingen aangepast, maar vrees dat door deze fout, de telefoon niet lang houdbaar is.

Ik hoop echt dat HTC of Windows met een oplossing kom, maar vrees dat je dit type telefoon over een half jaar weg kunt gooien omdat het geheugen dan overvol is.

Omdat ik anti apple was, heb ik eerst een Samsung-Android gehad en nu een HTC-Windows, maar vrees dat ik straks toch gedwongen wordt om een IPhone te nemen als er niet snel een oplossing voor dit probleem komt. Nadeel van IPhone is dat je geen low-budget telefoons hebt, maar de low-budget telefoons die ik nu gekocht heb blijken toch miskopen te zijn.

Heb jij ook een HTC Windows Phone 8S Zwart?

Dat geheugenprobleem is een bug waaraan microsoft aan het werken is. Je kan ze tijdelijk oplossen door Shrink Storage te gebruiken:

Even wachten tot programma uw geheugen gevuld heeft, ff rebooten, de app weer draaien en op het 2de knopje tappen.

Uiteraard is dit geen propere oplossing maar een fix is in aantocht ;) Verder ben ik persoonlijk érg tevreden over W(P)8 :)

edit:
Ik denk zelfs dat ik dit probleem ondertussen niet meer heb :)

[Reactie gewijzigd door pieterdebie op 18 mei 2013 12:29]

mag ik de bron van jou stelling dat Microsoft er mee bezig is?

En zoals ik al zei heb ik er na een update ook precies geen last meer van :)
Bedankt voor de reactie. Ik had die app al eens geprobeerd en nu nog een keer, maar helaas zonder succes.
Ik kan me voorstellen dat je tevreden bent over Windows Phone 8, maar heb je zelf ook een HTC 8S?

Want alleen dan heb je waarschijnlijk dezelfde problemen die ik ook heb.
Windows probeert af en toe ook een update te sturen, maar momenteel past die niet eens op mijn telefoon!

Mijn space is als volgt verdeeld:

Music+videos: 0 bytes
Pictures: 0 bytes
Apps: 66,80 MB
Other: 1,52 GB
System: 2,02 GB
Free space 4,70 MB

Als ik alles op tel, kom ik niet eens op 4 GB! :(

Verder heb ik een SD kaart, maar die kun je alleen gebruiken voor foto's e.d. (niet voor apps)
Ik vrees dat deze telefoon niet lang meer houdbaar is. Doodzonde! 1GB geheugen extra en hij was bruikbaar geweest. 4GB was echt een dramatisch slechte keuze van HTC (en Windows)
Neen ik heb effectief de HTC 8S en ik had ook dat probleem met die other die veel te veel innam om een update uit te voeren. Dat tooltje heeft er toen voor gezorgd dat ik weer ergens een halve gig vrij had om updates te installeren.

Voor alle duidelijkheid, het was ergens een update van 400 MB en mijn OS neemt nog altijd 2.02 GB in. Het overschrijft dus in plaats van 400 MB extra op te slokken.

Het kan volgens mij nog een pak beter met die other, maar naar verluid zou windows die other kleiner maken wanneer nodig (vandaar dat dat appje werkt). Dit blijkt weliswaar nog niet al te goed te werken en het zou dus leuk zijn moesten toekomstige updates dit nog beter verhelpen.

(fyi: ik draai 8.0.10211.204 atm)
problemen met deze foon
-accuduur laat zeer te wensen over
-geheugen is inderdaad te weinig... bij een OS update mag je eerst al je apps verwijderen voordat je de update kunt installeren
-scherm is van bizar slechte bouwkwaliteit. De mijne is al in zijn geheel ineens versplinterd en niets geks mee gedaan, verassing... Blijken meer klachten over te zijn. En zeg maar dag tegen je gerantie
-garantieafhandeling HTC is slecht. Geen fixed price offertes, en onderzoekskosten worden altijd aangereken. Geen prijzen gemeld. Dus ik hou m maar zo eventjes...

Niet snel een HTC voor mij meer na deze ervaring.
Ik heb zelf een oplossing gevonden voor mijn geheugen probleem.
Ik heb een reset gedaan en vervolgens met allerlei minimale opties (geen backup e.d.) de installatie gedaan.
Verder heb ik een nieuw outlook-account aangemaakt en heb ik dat aan mijn telefoon gekoppeld ipv mijn oude hotmail adres.
In mijn hotmail account gebruikte ik al jarenlang Skydrive, waar veel foto's opstonden. Ik denk dat mijn telefoon heel veel van die foto's heeft ingeladen en dat die telkens in OTHER belanden.
Dat heb ik nu dus niet meer. Het nieuwe outlook-account gebruik ik totaal niet.

Ik heb immidels Endomondo en Whatsapp geinstalleerd en synchroniseer wel mijn hotmail (de recente emails, agenda en contacten) doordat ik die als een appart Hotmail account heb toegevoegd.

Nu heb ik immidels genoeg opslag ruimte over, hoewel ik nog niet helemaal bij ben met alle Windows updates.

Mijn space is als volgt verdeeld:

Music+videos: 0 bytes
Pictures: 0 bytes
Apps:40,44 MB
Other: 493,66 GB (die groeit wel oa door updates)
System: 2,02 GB
Free space 1,06 MB

Verder las ik dat Windows een recente update heeft gedaan die de bug enigzins dragelijker maakt. En die vooral een positief effect zou moeten hebben op de performance van HTC Windows Phones. We wachten af...
heb zelf een HTC Titan windows phone 7,5 , deze moest gerepareerd worden en heb tijdelijk de HTC 8s gebruikt

-weinig voordeel tegenover windows phone 7.5
-toestel reset spontaan bij gebruik van facebook en whatsapp, dit was al na twee weken
-probleem met geheugen herken ik inderdaad
-camera is niet zo goed als de Titan
-accu gaat wel langer mee dan Titan

al met al, ben ik nu weer over gestapt naar mijn titan en ga deze 4 maanden ouden 8s maar te koop zetten of maak mijn vrouw er blij mee