Enermax MODU82+ 525 Review

ACM 5 juni 2008, 1.349 views

Enermax MODU82+ 525

Pluspunten

• Stil
  • Echt heel erg stil
  • Modulair
  • Zeer efficient
  • Zeer compleet geleverd

Minpunten

• Hij is niet echt goedkoop.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Ik was op zoek naar een voeding die enkele jaren mee moet kunnen en zijn werk vooral ook stil en zuinig kan doen. En de Enermax MODU82+ 525W is echt stil. Pas als je het over centimeters gaat hebben kan je hem echt horen.

De temperatuur is wat mij betreft van secundair belang, maar ik kreeg niet de indruk dat hij het erg warm heeft. Dat zal overigens mede komen doordat ie niet de warme lucht van de processor hoeft in te zuigen in de Cooler Master CM690.

Verder is de voeding heel erg compleet geleverd. In de doos zitten ruim voldoende kabels om een behoorlijk compleet systeem te voorzien van stroom. Die kabels zitten bovendien allemaal in bundeltjes met een stukje klitteband, zodat je later de kabels eventueel netjes weg kan werken. En dan zitten er ook nog een paar losse klittebandjes bij. Aangezien de CM690 al kabelklemmetjes heeft, heb ik die verder niet gebruikt. Ook een leuk detail is het zakje om de overbodige kabeltjes in te stoppen.

De molex-kabels zijn voorzien van een clip om ze eenvoudig te kunnen verwijderen. Uiteraard worden die dingen in deze tijd van SATA-schijven niet zo heel veel meer gebruikt, maar toch zijn de clipjes wel handig.

Al met al is de Enermax MODU82+ 525W een prima voeding die bijzonder stil zijn werk doet. En ondanks dat de voeding niet bepaald goedkoop is, heeft ie een vergelijkbare prijs als zijn concurrenten. Maar is dan, volgens diverse reviews, meestal efficienter en stiller.

Heb jij ook een Enermax MODU82+ 525?

Deze voeding (maar dan de 625 Watt Pro82+) was bij mij ook superstil, maar de fan maakt nu iets herrie. Hij draait ook 50 rpm's sneller (510) dan eerst. Niet echt hinderlijk, maar soms wel hoorbaar. Volgens mijn webshop zit er stof in (na 2,5 week!), maar pas als het lastig wordt heb ik zin de voeding uit de P182 te schroeven en schoon te maken. Het lijkt erop dat sommige exemplaren een mindere fan hebben en dat de kwaliteitscontrole bij Enermax te wensen over laat.
Ik kan deze voedingen wel aanraden maar met de kanttekening dat je een wat mindere fan treft. Dan nog zijn ze stil zat.