Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Optimus G 16GB Zwart Review

spreading 26 april 2013, 1.515 views

LG Optimus G 16GB Zwart

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Bouwkwaliteit, gevoel.
  • Scherm
  • UI

Minpunten

• Accu

Sinds maandag 22/04/13 ben ik in het bezit van de LG optimus G, deze heb ik op een beurd gewonnen. Het betekend niet dat ik een positieve revieuw moet schrijven, ook de mindere aspecten die ik heb ondervonden komen aan bod.

Waarom een LG?
Om maar meteen van goed te beginnen: ik vind het over het algemeen een bagger merk. Vanaf dat mijn zus een Chocolade had hoor ik niks anders dan alleen maar defecten en foutjes aan de telefoon.
Omdat mijn oude telefoon, de nokia lumia 800, defect was en mijn nieuwe, de HTC One, nog niet binnen is gebruik ik nu deze telefoon die ik door puur geluk met een loterij gewonnen heb.

in de doos
De doos waar hij in geleverd word is geheel wit met een zilveren G erop. Qua formaat is het tegenwoordig bijna allemaal "less is more", dus ook hier een vrij kleine doos.
Wat er allemaal inzit:
  • De telefoon zelf
  • Pinnetje voor de simkaart
  • Oordopjes
  • Oplader
  • Boekjes
Uiterlijk
Het is een unibody, iets waar ik persoonlijk wel van gecharmeerd ben. De voor en achterkant zien er goed uit en voelen degelijk aan, in tegenstelling tot de L serie van LG.
De Optimus G heeft een luxe uitstraling, wat doet geloven dat dit een top toestel is.

Scherm
Het scherm is in tegenstelling tot de schermen van de andere flagships geen full hd. Dat is jammer, maar het scherm is scherp zat. Mijn vader kan zonder leesbril het meeste op het scherm lezen, waar hij mijn zijn Samsung Galaxy S1 niet kan. Verder vind ik de kleuren vrij goed, foto`s zien er bijna hetzelfde uit als op de monitor van mijn laptop.
Ook filmpjes zien er goed uit, het enige wat dit kan overtreffen qua scherpte is een full HD of een retina scherm van Apple. Qua panneel zelf heb ik het niet naast elkaar kunnen houden.

camera
Hier kan ik vrij kort in zijn: hij voldoet.
Voor het echte werk heb ik een DSLR, voor de andere foto`s pak ik vaak een compact. Ik heb er maar een paar fotos mee genomen en ze voldoen prima aan mijn eisen aan een telefoon camera, maar die zijn niet al te hoog.

Gebruik
Aangezien mijn laatste ervaringen met Android versie 3.2 was heeft deze telefoon mij verbaast, al had iedere telefoon met versie 4.x dat wel gedaan gok ik.
De telefoon is snel, heeft een makkelijke UI en kan eigenlijk alle apps goed draaien. Het enige minpunt wat ik hier kan bedenken is dat ik niet, zoals ik gewend ben van android, mijn bestanden rechtstreeks van mijn laptop naar mijn telefoon kan zetten. Maar dat kan ook aan mijn laptop liggen. Dit zal ik nog een keer met mijn PC moeten proberen.

Accu
Bijster goed is hij niet. Ik ben iemand die vrij veel van zijn telefoon verwacht. Hoe meer hij kan, hoe meer ik wil. Op een dag red ik ongeveer zo`n 10 tot 12 uur met een lading.
Op een gemiddelde dag, doe ik er ook langer mee, maar dat ligt aan mijn werktijden.

Mijn gemiddelde dag bestaat uit:

om 7 uur van de lader halen en meteen facebook en verschillende nieuwssites controleren(oa tweakers en voetbalnieuws).
een half uur naar mijn werk en terug fietsen, met muziek op.
in mijn pauzes facebook controleren, nieuwssites controleren en whatsappen. In de avond speel ik vaak nog een spelletje oid.
Regelmatig loop ik ook nog rondje met een C25 app met muziek aan.
Rond een uur of 12/1 gaat hij weer aan de lader en is hij nog rond de 20 a 15%.

In het weekend of een vrije dag/schooldag doe ik er wat meer mee:
Om 9 uur opstaan, facebook en nieuwssites cecken.
Door de dag heen wat spelletjes, whatsappen en muziek luisteren. Regelmatig bezoek ik ook andere sites of gebruik ik de navigatie.
Ik heb vandaag dus om 2 uur de telefoon aan mijn laptop gehangen, anders was hij nu al leeg geweest.

De accu is dus een minpunt in mijn ogen. De telefoon iets dikker maken was niet erg geweest en dan kon er een grotere accu in.

Zoals ik al zei, heb ik niks voor deze telefoon betaald. De prijs in de pricewatch is op dit moment tussen de 450,- en 550,-. De 450,- vind ik een goede prijs voor dit toestel, aangezien je voor 650,- een "echt" topmodel kan krijgen als de Xperia Z, de S4 of de One.

eindoordeel
Al met al valt de telefoon mij heel erg mee, de kwaliteit van het toestel is beter dan ik verwacht had. Echter heb ik de HTC One, de Samsung Galaxy S4 en de Sony Xperia Z al vast gehad en voor 100,- meer heb je een echt top toestel. Wil je iets minder besteden, maar wel een goed toestel, dan is dit wel een goed toestel voor jou.
Ik wacht in iedergeval nog op mijn zwarte HTC One, aangezien ik die zelf mooier vind. Deze gaat door naar mijn vriendin die er waarschijnlijk nog jaren mee kan doen.

Over de hardware ga ik het niet hebben, die staan hier op de site en kunnen jullie zelf opzoeken.

Heb jij ook een LG Optimus G 16GB Zwart?