LG 37LC41 Zwart Review

maarten1982 3 juni 2008, laatste update op 6 juni 2008, 1.155 views

LG 37LC41 Zwart

Pluspunten

• Prijs, analoge tv is prima, heldere kleuren

Minpunten

• Contrast, beperkte finetuning, geluid, kan ongevraagt van beeldformaat verspringen

Wekenlang heb ik gezocht naar een leuke opvolger van mijn 60 cm fotonenkanon van Blaupunkt en het is deze LG geworden! }:O ... het doorslaggevende was eigenlijk dattie in de aanbieding was bij de Officecentre.

Als fotograaf moet ik eigenlijk helemaal niet zo lopen te klieren over de specs. want zo denderend zijn ze niet.

Het meest dramatische vind ik het contrast, zelfs na finetuning zie je er zeer weinig detailering in zwarte gebieden, het loopt gewoon dicht.
Desalniettemin zijn de kleuren eigenlijk prima.. naar eigen smaak in te stellen.
Instelmogelijkheden springen hier en daar te kort... al maakt dat de hele interface van het menu gebeuren wel wat overzichtelijker.Een tv met compromissen!
Wat me zeer verbaasde is dat ik nog gewoon analoog tv kijk.. en.. het ziet er prima uit..! terwijl ze bij een niet bij naam te noemen verkooppunt mij verzekerden dat digitale tv een verplichte noodzaak zou zijn.. amehoela... 8)7
Geluid doe ik via apparte versterker.

Hoe dan ook.. wat mij betreft een prima keus! 600 euries voor een 94cm scherm is niet duur! en wat je dr voor krijgt is echt prima te pruimen! ;)

Update--

Nieuwe foto s van het menu..enwat fotos.. DEZE fotos zijn niet gesoept ;)

Heb jij ook een LG 37LC41 Zwart?

In deze reclame van Loreal zwiept de dame in kwestie weeldig met haar hoofd O-) _koppensneller_ heeft al goed opgemerkt dat dit bewegingsonscherpte is..
Beeld is eigenlijk nog scherper dan mijn vaders 42" full-HD van Sharp.. ongelovelijk eigenlijk..

Ik zal er vanavond wat extra pix bij planten.

En uiteraard is deze Tv HD ready, dus van Analoog t/m HD van je kabelboer werkt primah :)

lijstje specs! ;

- PC Audio

Kleur:
- Zwart
mooie bekabeling zeg :D
Als ik naar de foto kijkt, valt mij op dat de planten scherp erop staan, terwijl het scherm erg onscherp oogt. Is dit gezichtsbedrog, of heeft het een andere oorzaak?

De tv is puur analoog? Zou je wat specificaties kunnen geven van de tv? Een fotootje van het menu zou eigenlijk ook wel welkom zijn. Kunnen we een beter beeld vormen van het toestel.
Het lijkt erop dat het er een lichte bewegingsonscherpte is, omdat het beeld van de tv natuurlijk niet stil staat, en de planten wel :)