Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Videoseven D22W11 Zwart Review

LOTG 3 juni 2008, 822 views

Videoseven D22W11 Zwart

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Goedkoop
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• Geen DVI

Ik heb deze monitor inmiddels een jaar, en hij was in de tijd van aanschaf zeker goed in prijs verhouding. Voor een 22inch monitor was hij erg goedkoop (+- 100 euro goedkoper dan een echt bekend merk), waardoor ik een beetje achterdochtig was over de kwaliteit. Tot op heden nog geen problemen met het scherm gehad, anders dat dat ik de DVI poort mis waarvan wel op de casing een cutout en markering aanwezig is, maar de duurdere variant die dit waarschijnlijk wel heeft heb ik niet gezien.

Ik ben geen echte kenner van LCD's, maar ik vind de kleuren mooi weergegeven, backlight is ook nog steeds mooi helder en het scherm heeft geen kapotte pixels. Ik gebruik hem ook regelmatig in combinatie met mijn xbox, waar ik wel wat problemen heb met de aspect ratio omdat het 16;10 is.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze monitor en maak ik er nog steeds dankbaar gebruik van.

Heb jij ook een Videoseven D22W11 Zwart?

Het gebrek aan DVI was inderdaad de enige reden dat ik voor thuis niet ook deze gekozen heb, maar op ons werk hebben we meen ik 7 van deze monitoren staan voor ons werk (voornamelijk Linux, dus veel SSH e.d.). Erg prettg en scherpe monitoren voor dergelik werk. Voor thuis heb ik, mede vanwege de prijs (laagste 22"in PW op het moment dat ik hem bestelde en zowaar *met* DVI) de Chimei (dochter van Mirai, daarom durfde ik het ook aan met dit merk) CMV223D. Voor thuis bevalt deze me beter dan de D22W11 :).
Ik had nog nooit van beide gehoort, maar naar wat zoeken blijkt dat je het verkeerd om hebt.

Mirai is de dochter van Chi Mei.