Samsung UE40EH6030 Zwart Review

nl0wnd2 24 april 2013, laatste update op 25 april 2013, 12.955 views

Samsung UE40EH6030 Zwart

Pluspunten

• Helder beeld.
  • 2D -> 3D
  • 3D
  • Beeld is vloeiend
  • Verbruikt heel weinig energie
  • Kabel houder
  • Gratis 2x 3D brillen
  • KPN CI Module ondersteuning
  • UPC CI+ Module ondersteuning
  • Ziggo CI+ Module ondersteunig
  • Je kan met de TV Remote APP op je iPhone, iPad en Android toestel je TV bedienen als afstandsbediening.
  • DLNA ondersteuning
  • Gekabeld internet ondersteund
  • Ondersteund Explore 3D

Minpunten

• Maar 2x HDMI
  • Je moet even wennen aan de bril, je moet niet een te grote neus hebben anders kan die slecht zitten.
  • Geen smart TV maar valt mee te leven als je gewoon je iPhone of iPad op je TV aan sluit d.m.v. apple TV.
  • Explore 3D heeft niet veel content.
  • Kabelklem laat na 1week los (met 3 kabels)

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Top TV en super helder
De tv is super en mooi helder goed geluid en muziek komt er ook heerlijk doorheen.
Het beeld is haarscherp(veel beter dan me vorige FULL HD TV) weet niet of het door het led komt, 3D is overigens ook super.
Het is vooral lekker als je 2D omzet naar 3D, je moet alleen wel opletten dat je de juiste configuratie gebruikt voor 2D naar 3D.

Getest met:
PlayStation - full hd/3D/Geluid - Super
Apple TV - Full HD/Geluid - Super
MacMini - Full HD/3D/Geluid - Super (3D is alleen goed voor films)
KPN CI - 3D/Geluid - Super (Beeld is beter, 3D is ook beter maar is pas super bij films)
UPC CI+ - Nog niet getest
Digitenne(Kastje) - 3D/Geluid - Goed (3D kan soms echt nep lijken, TIP stel hem goed in want met me oude instelling had ik in het begin Geel/Groen beeld)

Deze TV is echt een super aanrader als je geen smart TV functie's hoef.
TIP:
Bij KPN als je CI module geschikt test doet dan model/type: UE40EH6030
Bij UPC als je C+ module geschikt test doet dan model/type: UE40EH6030WXXN
Bij ziggo als je de module chek doe ook model/type: UE40EH6030WXXN
Chek site's
KPN: http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm?#tabcontent3 (Soms krijg je niks te zien, dan doet de site het gewoon weer niet)
UPC: http://www.upc.nl/televisie/wat-is-digitale-tv/ci-plus/
Ziggo: https://www.ziggo.nl/#pro...tale-televisie-module-ci/

Heb jij ook een Samsung UE40EH6030 Zwart?

als ik het typenummer hier intoets:

"uw tv is helaas niet geschikt voor CI+"

klopt niet dan ofwel?
Volgens de site van samsung beschikt hij over CI+
(Onder het kopje tuner/Broadcasting

En ook op deze site: http://www.plasma-discoun...9/samsung-ue40eh6030.html staat dat hij geschikt is.
Als je de SKU: UE40EH6030WXXN in typ bij de upc site: http://www.upc.nl/televisie/wat-is-digitale-tv/ci-plus/ dan staat dat die wel geschikt is.
UPC Heeft dus de SKU nr erin gezet en niet het model nr. want model "UE40EH6030WXXN" bestaat niet maar UE40EH6030 wel, maar hij moet dus als het goed is gewoon geschikt zijn

Je krijgt als je het controleert als het goed is nu dit:
Ja, uw tv is geschikt voor CI+
De CI+ module werkt met tv-softwareversie T-NVTE4DEUC-0507.6 of hoger. Raadpleeg de handleiding van uw televisie voor meer informatie over de software versie.

(Bij samsung staat overal de code: model?XXN de ? is bij elk model anders)

!!!Typenummer gebruik ik in de tekst als model!!

[Reactie gewijzigd door nl0wnd2 op 28 april 2013 11:22]

Vond het geluid niet zo best op deze tv! Maar dat vind ik bij vrijwel alle samsung modellen.
Hoe zit het met streamen van content over het netwerk? Ben je al formaten tegengekomen die deze tv niet afspeelt?
Streamen werkt vlot en soepel.
De formaten weet ik niet. Het meeste werkt perfect.
Kun je opnames doen via usb op usb-hardeschijf ? Of is usb alleen voor afspelen ?
Ik wil mijn pc hierop aansluiten,als ik tussen tv en pc wil wisselen moet ik eerst het tv uitzetten of kan ik gelijk via keuze menu overschakelen naar pc?
Dank alvast.
Opnames via USB weet ik, afspelen kan zowieso.
Nee je hoeft niet uit te zetten, je doet het gewoon via het menu of knoppen. Kan zowel via de knop op afstandsbediening, smartphone en op de TV
Het blijkt als je een usb-stick/hd bij een tv aansluit dat je die usb alleen bij die tv kan gebruiken,heb ik me laten vertellen in de winkel.Voor mij niet geschikt.Want ik wil die opnames op mijn pc kunnen bewerken.Of, ik moet een aparte dvd/hardeschijf decoder kopen,wat extra geld/ruimte/kabels betekent.Ik hou het bij windowsmediacenter.Mijn pc was stuk en heb geen gewone tv ,vandaar dat ik op onderzoek ging.

Bedankt voor je tijd.