Specificaties MP3 speler met 20GB opslag - Bekijk alle specificaties

Cowon iAudio M3 20GB Review

pnieuwla 29 april 2005, 794 views

Cowon iAudio M3 20GB

Pluspunten

• Enorm goede geluidskwalitieit
  • Gedistingeerde maar toch hippe uitstraling
  • Laag gewicht, lange batterijduur
  • Zeer compleet uitgerust t.a.v. geluidsinstellingen en meegeleverde accesoires

Minpunten

• Afstandsbediening wat minder robuust
  • Line-out wat magertjes

Geluidskwaliteit Score: 5
Algemeen
Krijgt van mij 'zeer goed' omdat voor mij geluidskwaliteit en mobiliteit het zwaarst wegen.

Featureset
Zeer compleet, er valt veel in te stellen aan de geluidsweergave. Het enige wat ontbreekt is de mogelijkheid op ID3tags te sorteren. Verder is het apparaat alleen bedoeld voor weergave van geluid. Geen foto/video player dus. Wel uitstekende realtime encoding via ingebouwde mic en (minder goede) radio. En opladen via USB, ideaal.

Beeldkwaliteit
Het enige scherm zit op de afstandsbediening, met de filosofie dat je de speler zelf toch altijd in de zak hebt of aan de riem hebt hangen. Het schermpje is vrij klein, maar wel duidelijk en er staat veel informatie op (misschien zelfs wat te veel). De blauwe backlight is zeer prettig.

Geluidskwaliteit
Fantastisch. Ik heb er een setje Sony MDR-EX71SL aanhangen. Ik heb niet veel vergeleken met andere spelers, en ben ook geen echte audiofiel, maar ik kan zeggen dat zowel voor klassieke als licht muziek er een enorm goed geluid uit te halen valt. Minpuntje: Line-out is erg zwak.

Bouwkwaliteit en afwerking
De speler zelf doet zeer robuust aan, het is in feite 1 blok aluminium. Het ontbreken van een scherm komt hieraan natuurlijk ten goede. De afstandsbediening daarentegen kom ietwat flimsy over, maar bij werkt deze nog uitstekend.

Ergonomie
Het dragen van de speler is fijn, ook vanwege de afstandsbediening. De knopjes zijn in het begin even wennen, maar voldoen prima

Uitbreiding
Via docking station aan te sluiten op line-out, USB en netsnoer.

Mobiliteit en accuduur
Iets lichter dan een iPod 20 GB, en ook nog iets kleiner. Batterijduur twee keer zo lang.

Heb 'm in Japan gekocht, daar is de prijs te behappen, maar hier is de speler nogal duur. Alleen voor de liefhebber dus.

• Sony MDR-EX71SL

Heb jij ook een Cowon iAudio M3 20GB?

Erm dat heb je met Line-Outs dat ze een constant signaal afgeven en een hifi-set gebruikt om het te versterken??