Huawei Ascend Honor 2 Wit, Zwart Review

Pimorez 24 april 2013, laatste update op 24 april 2013, 1.630 views

Huawei Ascend Honor 2 Wit, Zwart

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop
  • Goede beeldkwaliteit
  • Niet te groot
  • Relatief licht
  • Goede ondersteuning van Huawei
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Back-button zit aan de linkerkant ipv. rechts (ik ben het andersom gewend)
  • Weinig custom ROMs te vinden
  • Veel Chinese apps (afhankelijk van waar je de telefoon vandaan haalt)
  • Achterkantje van het toestel halen vereist nogal wat werk
  • Standaard geen Google Apps (wellicht wel bij de internationale G615 versie)

Ik heb sinds 27 maart dit toestel in mijn bezit nadat mijn Samsung Galaxy Ace langzamerhand de pest aan mij kreeg.
Ik heb in totaal (inclusief transport) ~280 betaald voor dit toestel.

Nu ik het toestel bijna een maand heb gebruikt moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over dit toestel. Vooraf had ik al wel gelezen dat het een goed toestel is maar het blijft een Chinees merk waar wij westerlingen nog niet veel van af weten. Ik had dus wat meer negatieve punten verwacht dan ik tot nu toe heb opgemerkt.

Applicaties
Het is een snel en goedkoop toestel. Alle games welke ik heb geprobeerd (inclusief Real Racing 3, hoewel ik daar kleine grafische foutjes zag) liepen erg vloeiend en zagen er mooi uit.

Andere applicaties werken ook uitstekend op Google Chrome na waarbij de nieuwste versies slecht of zelfs niet werken (hoewel ik heb gehoord dat dit bij meerdere toestellen is).

Klepje
Het achterkantje is lastig van het toestel te verwijderen omdat het bij dit toestel eigenlijk andersom is: je haalt het toestel uit het achterkantje. Er is niet veel ruimte voor je nagels waardoor het redelijk wat moeite kost om het toestel uit het achterkantje te halen.

Firmware/Custom ROMs
Er zijn (nog) niet zoveel Custom ROMs beschikbaar voor de Honor 2. Er zijn er een stuk of 3/4 waar ze allemaal niet veel verschillen van de originele firmware (dit omdat de kernel source nog niet is vrijgegeven).

Maar ik moet zeggen dat ik er totaal geen last van heb. Ik draai versie B107 en deze draait ontzettend vloeiend en snel

Foto's

Topics op het forum
~[Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen
~[Huawei Honor 2 / Ascend G615 ] Ervaringen en Discussie

Heb jij ook een Huawei Ascend Honor 2 Wit, Zwart?

Duidelijke beoordeling :)
Toevallig heb ik nu ook een Ace en ben ik ook aan het twijfelen om de Honor 2 te kopen.
Wat zijn, vergeleken met de Ace, qua afmetingen en gewicht jouw bevindingen van de Honor 2?
Ik heb twee foto's toegevoegd ter vergelijking. Dat lukt niet dus heb ik onderaan de review de links naar de foto's geplaatst.

In het begin vond ik het nogal lastig dat de Honor 2 zo veel groter was dan de Ace omdat ik rechtshandig ben en ik dus elke keer helemaal naar linksonder moet wil ik een pagina terug gaan oid. Dat lastige gevoel heb ik niet meer maar toch blijft het een klein minpuntje voor mij. Voor de rest vind ik het mee vallen hoe groot het toestel is. Wanneer ik nu de Ace vast houd valt het mij op dat deze ontzettend klein is.

Qua gewicht merk ik er ontzettend weinig van. De Ace is ietsjes lichter, maar om dat te constateren zul je beide toestellen in de hand moeten hebben.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust ;)

[Reactie gewijzigd door Pimorez op 24 april 2013 19:30]

Ik heb de D2 en ben erg tevreden maar vind de microfoon niet erg goed. Ik krijg regelmatig klachten dat ik niet goed verstaanbaar ben als ik niet met m'n mond dicht op de microfoon zit... herkenbaar?
Ik ben op zoek naar een handsfree set, zoiets als ik standaard bij m'n iPhone kreeg. Bestaat die eigenlijk voor dit toestel?
Ik weet niet of er een handsfree set bestaat, hier heb ik geen behoefte aan dus daar heb ik ook niet naar gezocht.

Ik heb nog nooit te horen gekregen dat ik slecht verstaanbaar ben tijdens gesprekken, maar ik weet dan ook niet wat je met 'niet met m'n mond dicht op de microfoon zit' bedoelt? Ik houd de telefoon altijd gewoon aan mijn oor en houd hem niet heel raar voor mijn mond (zoals hier).