Zalman ZM-RS6F+M Review

swampy 2 juni 2008, 1.015 views

Zalman ZM-RS6F+M

Pluspunten

• Goedkoop
  • Goede geluidskwaliteit voor de prijs
  • Stevig
  • Relatief makkelijk mee te nemen
  • Ergonomisch in gebruik

Minpunten

• Geen digitale aansluiting mogelijk maar wat wil je nou voor die prijs?

Features Score: 4
Het mag misschien wel een paar jaar geleden geweest zijn dat ik voor het eerst deze headset zag, maar ja toen was het nog zo duur! Dat geld kon naar games gaan en wie had niet een 4.1 speaker set?

Nu dertegen heb ik geen plaats meer voor surround speaker sets en je mist het. DVD's kijken en games spelen op maximaal stereo. Je wilt gewoon meer! En daarom heb ik deze headset gekocht, goedkoop natuurlijk maar goed!

Het is simpelweg een 5.1 headset met 3,5 jack aansluitingen en wel een stuk of drie. Kan dus op elke geluidskaart die dat ondersteund en daardoor kun je dus genieten van surround op je pc. Van dvd's tot games.

Voor mijn playstation 3 moet ik nog een andere oplossing vinden maar inderdaad het is heerlijk om gewoon dvd's te kijken zo als het hoort op mijn pc. Dat en ik heb geen plaats meer voor grote speakersets!

Natuurlijk is niets simpel in het leven maar nadat de geluidskaart meewerkte had ik inderdaad surround geluid. En voor rond de 30 euro krijg je wat je zoekt mooi surround geluid dat zeker bij DVD's een voordeel heeft boven Stereo. Al was het maar dat het een mooier dieper geluid geeft. Kwa geluid kan ik zeggen dat deze zalman een zeker acceptabel geluid bied. Kwa prijs kan je ook niet mis gaan en hij is klein genoeg om mee te nemen.

Een aanrader? Oh zeker kwa prijs en kwaliteit! voor de prijs zal je weinig betere sets tegen komen en misschien koop ik een dag wel een betere set. Maar dan ook waarschijnlijk tegen een veel hogere prijs! Dus zoek je 5.1 en heb je geen ruimte? Of heb je geen problemen met koptelefoon gebruik? Dan is dit een oplossing die betaalbaar is!

Heb jij ook een Zalman ZM-RS6F+M?

Kun je er een foto bij doen. De Zalman website is erg slecht bereikbaar.

Waarom beoordeel je het apparaat totaal anders dan BlooDbeak. Hij vindt de headset alleen bruikbaar voor games en absoluut onbruikbaar voor films en muziek... Graag je commentaar.

/edit typo

[Reactie gewijzigd door Pjerry op 2 juni 2008 12:55]