Kingston DataTraveler SE9 32GB Aluminium - Reviews

Kingston DataTraveler SE9 32GB Aluminium Review

DieterVDW 23 april 2013, 1.036 views

Kingston DataTraveler SE9 32GB Aluminium

Pluspunten

• Design
  • Compact
  • Aluminium body: ultrastevig
  • Stevige bevestigingsring
  • Grote capaciteit

Minpunten

• USB 2.0, dus iets trager in vgl. met USB 3.0 sticks
  • Effectieve schrijfsnelheid traag

Ik was op zoek naar een compacte stevige USB stick voor aan mijn sleutelbos.

Hiervoor had ik een Corsair Flash Voyager Mini, maar hiervan is het lusje kapotgegaan, of is het plastic oogje afgebroken. In ieder geval: na nog geen maand was ik die al kwijt. Niet wat je wil met een USB stick met persoonlijke documenten op ...

Deze stick is quasi perfect voor mij: unibody aluminium:
- Klein
- Superstevig
- Oogje om te bevestigen aan sleutelbos is één met de aluminium body, dus die zie ik niet snel kapot gaan

Wat technische specificaties voor de geïnteresseerden:
Gemeten leessnelheid (hdparm -t): 16.25 MB/sec
Gemeten schrijfsnelheid (file copy naar FAT32, 30% in use): 3 MB/s

Schrijfsnelheid is uiteraard lager dan 'rauwe' cijfers wegens testmethode, maar toch nog altijd tegenvallend.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler SE9 32GB Aluminium?