Acer Iconia Tab W700 128GB Aluminium Review

MaartenBos 22 april 2013, 1.215 views

Acer Iconia Tab W700 128GB Aluminium

Pluspunten

• Zeer goed en gedetaileerd scherm (1920x1080 px)
  • Snelle SSD met voldoende opslag (128 gb)
  • Zeer goede accuduur
  • WoW op een tablet

Minpunten

• Kan lawaaierig zijn bij intensief gebruik (zware games)
  • Is toch net te zwaar om lang in de hand te houden
  • De hoeken zijn net niet afgerond genoeg en kunnen onprettig aanvoelen

Ben nu al enkele maanden in het bezit van deze tablet en kan het als een laptop-vervanger aanraden! In tegenstelling tot veel Windows tablets draait deze de volledige Windows 8 x64 editie.
De hardware die in deze tablet verstopt zit is ook verbazend krachtig. Ikzelf draai op deze tablet software als PhotoShop en kan er zelfs een potje World of Warcraft op spelen.

De accuduur moet ik ook als pluspunt noemen. Met wat internetten, muziek luisteren en gemiddeld app-gebruik haal ik zo tegen de 8 uur. Full-HD films of 3D-games brengen het terug naar ongeveer 3 uur.

Wordt standaard geleverd met een toetsenbord-case en niet met een docking station wat op sommige sites staat. Het toetsenbord is zeer plat en goed genoeg om zo nu en dan wat op te typen, maar voor langdurig gebruik zou ik toch een extern toetsenbord aanrden.

Standaard worden ook extra apps en software meegeleverd waaronder Norton Cloud Backup en allerlei Acer software. Ook een antivirus is alvast geinstalleerd (McAfee) maar heb deze vervangen voor de Microsoft Security Essentials welke wat minder systeem bronnen verbruiken.

Heb jij ook een Acer Iconia Tab W700 128GB Aluminium?

Goede review, duidelijk geschreven.

Ik heb alleen nog een vraag over het geheugen. Is de 128 gb geheel beschikbaar, of is er een deel ingenomen door het besturingssysteem? En als dat het geval is, hoeveel is er dan nog over?
De 128Gb is de SSD (solid state drive), een soort harde schijf. En gezien dit eigenlijk een soort Windows PC wordt er inderdaad al ruimte door het besturingssyteem ingenomen. Gezien ik er al meer software en games op heb staan kan ik niet meer spieken wat het origineel was, maar momenteel neemt WIndows 8 zo'n 20Gb ruimte in. Dit is dan wel zonder allerlei programma's die extra geinstalleerd worden of door de gebruiker erop gezet worden.

Ik kan wel zeggen dat ik nu nog 30Gb vrij heb en dat is prima gezien er inmiddels WoW opstaat (25 gb), Adobe en Office software en zelfs wat films.
Even een vraag:
Hoe heb jij het toetsenbord aan de praat gekregen?
Ik heb de Bluetooth suite verwijderd en de drivers, opnieuw opgestart en de driverpack van de Acer support site ge´nstalleerd.
Als ik dan bij apparaten op het toetsenbord tik, geeft Windows aan dat deze niet verbonden kan worden...